شایعه ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در اقلیم کردستان

در حالی که یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق از قصد آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی جدید در اقلیم کردستان خبر داد، وزارت پیشمرگ این خبر را تکذیب کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رادیو نوا، جاسم محمد نماینده ائتلاف دولت قانونی در مجلس عراق اعلام کرده آمریکا درصدد است بدون اطلاع دولت مرکزی عراق تعدادی پایگاه نظامی جدید را در اقلیم کردستان ایجاد کند.

اما سرهنگ قهرمان شیخ کمال جانشین فرمانده ستاد عملیات وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان با تکذیب این اخبار اعلام کرد که هیچ اطلاع رسمی در این مورد به وزارت پیشمرگ داده نشده و اگر آمریکا چنین قصدی داشته باشد، لازم است بعد از دولت اقلیم، این مسئله به وزارت پیشمرگ اطلاع داده شود.

از سوی دیگر، هاوکار جاف عضو شاخه اتحادیه میهنی کردستان در استان نینوا با اشاره به اینکه شماری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در اقلیم کردستان و مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد وجود دارد، تأکید کرد که وجود نیروهای آمریکای در این مناطق به حفظ امنیتی و همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و آیین‌های مختلف منطقە کمک شایانی کرده و عامل مؤثری در حمایت از کُردها است و در این راستا آمریکا سعی دارد نیروی پیشمرگ را ساماندهی کرده و به نیرویی ملی تبدیل کند.

کد خبر: 906183

وب گردی

وب گردی