آمادگی کامل ادارات کل راهداری استان‌ها برای ورود سامانه بارشی پیش‌رو/ تاکید بر توجه ویژه دولت و مجلس به نوسازی ماشین‌آلات راهداری

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه «سامانه بارشی که فردا وارد کشور می‌شود تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت»گفت: ادرات کل استان‌ها خود را برای باز نگاه داشتن جاده‌های کشور و انجام عملیات راهداری زمستانی آماده خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در خصوص پیش ‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی از روز دو شنبه ۲۳ بهمن ماه به کشور اظهار داشت: این سامانه بارشی در روز دوشنبه از سمت شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و بارش باران و برف را به همراه دارد که طبق گزارش سازمان هواشناسی این سامانه در روز سه‌شنبه تقویت شده و بخش‌های دیگر را هم دربر خواهد گرفت.

او افزود:‌ ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها با دریافت گزارش سازمان هواشناسی خود را برای باز نگاه داشتن جاده‌های کشور و انجام عملیات راهداری زمستانی آماده کرده اند. به طوری که بر اساس پیش‌بینی‌ها این سامانه تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت ماشین‌الات راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: تعداد بسیاری از ماشین‌آلات راهداری عمری بیش از ۲۵ سال دارند و نمی‌توان انتظار عملکرد یکسری ماشین‌آلات نو از آن‌ها داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «نوسازی ماشین‌آلات راهداری یک نیاز است» گفت: امیدواریم بعد از مشاهده بارندگی‌‌های اخیر،‌ دولت توجه بیشتری نسبت به نوسازی ماشین‌آلات راهداری داشته باشد.

کشاورزیان در ادامه خاطرنشان کرد: نگهداری جاری، زمستانی و اضطراری ۲۲۵ هزار کیلومتر از راه‌های کشور به عنوان یک سرمایه مهم ملی و شریانی اقتصادی، اجتماعی و تأمین تجهیزات راهداری و بروزرسانی این تجهیزات، نیاز به اهتمام و توجه ویژه‌ و تأمین اعتبارات مورد نیاز از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به اقدامات برنامه‌ریزی‌شده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای برقراری نظم در حین بارش‌های زمستانی بیان دشت: در این خصوص می‌توان به آمادگی راهداران و حضور در محورها، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی و اطلاع‌رسانی از طریق تلفن گویای ۱۴۱، پایگاه اطلاع رسانی www.۱۴۱.ir، اپلیکیشن ۱۴۱ به صورت صوتی مکتوب و پیام کوتاه، همچنین زیرنویس شبکه های مختلف سیما به ویژه شبکه خبر و سایر رسانه‌ها اشاره کرد.

402

کد خبر: 906227

وب گردی

وب گردی