استاندار تهران : امروز همه کشورهای دنیا قبول دارند ایران تنها کشوری است که روی پای خود ایستاده است

استاندار تهران با تاکید بر تحقق کامل استقلال سیاسی کشور گفت: امروز همه کشورهای دنیا قبول دارند که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که روی پای خود ایستاده و هیچ وابستگی سیاسی به هیچ کجای دنیا ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا محمدحسین مقیمی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، گفت: مردم با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به میدان آمدند و به رهبری امام راحل لبیک گفتند و نهایتا انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن به پیروزی رسید. پیروزی که مهمترین شعار آن "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با رای مردم در دوازدهم فروردین ماه سال 1358 به نتیجه رسید و خوشبختانه امروز پس از گذشت 39 سال در ارتباط با آزادی، ملت آزادی خود را در چهارچوب نظام اسلامی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقلال سیاسی کشور به طور کامل به دست‌ آمده و ما موفق شدیم کشور را از لوث وجود بیگانگان پاک کنیم. به شکلی که امروز خودمان تصمیم بگیریم و مردم سالاری دینی را که در قانون اساسی که مردم به آن رای داده‌اند حاکم کنیم.

وی تاکید کرد: امروز همه کشورهای دنیا قبول دارند که نظام جمهوری اسلامی ایران روی پای خود ایستاده و هیچ وابستگی سیاسی به هیچ کجا ندارد. به شکلی که مسئولین جمهوری اسلامی ایران تصمیم می‌گیرند، عمل می‌کنند و پیش می‌روند. البته با دنیا نیز تعامل دارند و استقلال سیاسی ما به طور کامل به دست آمده است.

استاندار تهران در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه اجتماعی و فرهنگی، گفت: مردم ما از فرهنگ غنی اسلامی خود دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دشمنان انقلاب اسلامی فرهنگ بیگانه را به فرهنگ ما تحمیل کند. مردم ایران اسلامی از اسلام و فرهنگ ایرانی و اسلامی خود دفاع می‌کنند.

وی افزود: در مورد استقلال اقتصادی علی رغم اقدامات زیادی که انجام شده ولی به واسطه تحریم و تهدید و محدودیت‌های دشمن که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره بر ملت ما تحمیل شده، ممکن است مشکلاتی داشته باشیم اما با وجود همه این دشمنی‌ها و تلاش دشمن برای مغلوب کردن ما در برابر خود، مقام معظم رهبری با تعیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باعث شدند که در مقابل همه دسیسه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: کارشناسی بسیاری بر روی اقتصاد مقاومتی انجام شد و مراجع بسیاری آن را تصویب کردند و نهایتا این سیاست‌ها به تایید و تصویب مقام معظم رهبری رسید. قطعا با اجرایی کردن این سیاست‌ها می‌توانیم اقتصادمان را در مقابل همه تکان‌ها مصون و مقاوم کنیم. به حمدالله این سیاست‌ها در کشور در حال اجراست.

مقیمی تاکید کرد:‌ البته مشکلاتی داریم، مشکلاتی که در حین اجرا با توجه به محدودیت‌هایی که برای کشور ما توسط دشمن ایجاد می‌شود طبیعی است اما عامه مردم و مسئولین و دست اندرکاران اقتصاد مقاومتی به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند. انشالله با اجرایی شدن کامل این سیاست‌ها استقلال اقتصادی به حد کامل در کشور ما فراهم شود و اقتصاد کشور بیمه شود.

استاندار تهران مهمترین اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را در دهه چهارم خود توجه به موضوعاتی همچون اشتغال، معیشت و مسائل اجتماعی و فرهنگی خواند و افزود: می‌توان گفت مهمترین بحث کشور این است که کشور را در مقابل دشمن مقاوم سازی کنیم. امروز به حمدلله در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی کار به طور کامل انجام شده و شاهد استقلال کامل هستیم. امیدواریم در حوزه اقتصادی نیز این اقدامات کامل شود و به این ترتیب به درصد زیادی از اهداف‌مان رسیده‌ایم.

700

کد خبر: 906236

وب گردی

وب گردی