برپایی کارگاه «کلاژ دیجیتال»

کارگاه «کلاژ دیجیتال دوشنبه ۲۳ بهمن از ایده تا اجرا» در گالری هپتا برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، کارگاه «کلاژ دیجیتال؛ از ایده تا اجرا» که با حضور پژمان دیانی اجرا می‌شود، در حاشیه نمایشگاه «ریسایکل‌بین» برگزار می‌ شود.

«recycle bin» نمایشگاه گروهی هنر دیجیتال است و در سه بخش عکاسی، اینستالیشن و پرفورمنس و به کوشش پژمان دیانی جمعه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۶ در گالری هپتا آغاز به کار کرده است.

هنرمندان بخش عکاسی با سوژه قرار دادن سطل زباله شهری به بیان تصاویر ذهنی آزاردهنده فردی و اجتماعی پرداخته اند. مخاطب در مواجهه با آثار می‌تواند در فرآیند مشابه‌سازی بازدید در اینستاگرام به لایک کردن و کامنت گذاشتن برای آثار درون گالری بپردازد و هنرمند را در کنشی جمعی برای تکمیل اثر کمک کند. هنرمندان این بخش امیر انعامی، امیر ایمانی، علی حسینی، پژمان دیانی، راحیل مرادی و هستی مقصودی هستند.

در بخش چیدمان، عرفان عشوریون با ارایه اثر چیدمانی از گرافیک، حجم و صوت، کلاژی صوتی را می‌سازد که در تعامل با مخاطبان از مخاطب اثر می خواهد بدترین یا عجیب‌ترین خبری که شنیده است در قالب صوت به اثر کلاژ کند.

در بخش پرفورمنس پژمان دیانی با ساخت فضایی چیدمانی از روزنامه های مچاله شده و پرتیراژ مرجوعی در یک ماه اخیر شهر تهران با حضور در قفسی توری شکل و معلق و با در دست داشتن تبلت و خواندن اخبار و نگاه کردن به ویدیوهای شبکه های اجتماعی به بیان دفن شدن انسان معاصر در هجوم تصاویر جهان برساخته رسانه های فردی و اجتماعی و نیز چاپی و دیجیتال پرداخته است که مخاطب با در اختیار داشتن حجمی از روزنامه ها، به انتخاب خود تصویری از روزنامه ها را مچاله کرده و پرتاب کرده و روند دفن شدن انسان معاصر در جهان رسانه ها را تسریع می بخشد.

کارگاه یک‌روزه کلاژ دیجیتال از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز دوشنبه ۲۳ بهمن در گالری برگزار می‌ شود. شرکت در این کارگاه رایگان است. همچنین نمایشگاه «Recycle Bin» تا ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ در گالری هپتا برپا خواهد بود و پذیرای علاقه‌مندان به هنر دیجیتال و تعاملی است. ساعات بازدید در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ۱۱ تا ۲۰ و در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ تا ۲۰ است.

گالری هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

503

کد خبر: 906245

وب گردی

وب گردی