به کجا داریم می‌ریم!

کارگردان فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» درباره حواشی مراسم اعلام نامزدهای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر یادداشتی با عنوان «به کجا داریم می‌ریم ما؟» منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز از مشاور رسانه‌ای بیتا فیلم، در پی حواشی ایجاد شده در مراسم معرفی نامزدهای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، علی عطشانی کارگردان سینما یادداشتی را به شرح زیر منتشر کرد:

«امسال به دلیل اینکه سرگرم شروع فیلمبرداری «کاتیوشا» بودم نتونستم به جشنواره برم ولی جسته گریخته خبرها رو می‌دیدم و می‌شنیدم . اینکه فیلم «اولین تولد» رو به جشنواره ندادم دلایلی داشتم و همانطور که تو هفته‌ها و ماه‌های گذشته از خبرنگاران عزیز عذرخواهی می‌کردم و راجع به جشنواره و فیلم صحبت نمی‌کردم الان هم بنا نداشتم حرفی راجع به جشنواره بزنم اما امروز در فضای مجازی چیزی دیدم که به شدت آزارم داد.

توی فیلمی که داریم کار می‌کنیم احمد مهرانفر عزیز یه تیکه کلام کمدی داره که به کاراکتر روبه‌روش (چون هنوز نام ایشون رو خبری نکردیم اسم نمی‌برم) مدام می‌گه «وااای به کجا داریم می‌ریم ما؟»
امروز بعد از دیدن صدای قهقهه حضار بعد از شنیدن اسم پژمان جمشیدی مدام این جمله تو ذهنم میومد که «به کجا داریم می‌‌ریم ما»

جدای از اینکه این جمله و خیلی از جملات دیگه که می‌تونه ما رو تکون اساسی بده تو مملکت ما لوس و مسخره شده ولی واقعا این جمله مناسب بعضی از اهانت‌هایی است که می‌بینم تو صفحات مجازی داره میشه اونم به خاطر یه نامزدی!

شاید یکی از کسانی که بیشترین ضربه‌ها رو چه از نظر روحی چه از نظر کاری از دوره‌های گذشته جشنواره خورده من باشم. داستان «نقش نگار» رو حتما می‌دونین که فیلم تو کاتالوگ جشنواره هست ولی نمایش داده نشد! یا داستان «پارادایس» و «تلفن همراه رئیس جمهور» و «دموکراسی تو روز روشن» که کاملا واضح، هر دوره از جشنواره با اتفاقات عجیبی روبه‌رو شد....

شاید به همین دلیل بود و هست که علیرغم اینکه می‌دونستم جدای از خوب یا بد بودن فیلم «اولین تولد» با توجه به اینکه اولین تولید مشترک ایران و هالیوود بود می‌تونست جذابیت‌های خاصی تو جشنواره داشته باشه هیچ انگیزه‌ای برای ارائه اون نداشتم و ندارم ...

این رو عنوان کردم که مطمئن بشید قصد حمایت از جشنواره و هیئت داوران رو به هیچ وجه ندارم، اما عمده مشکلاتی که داریم به همین اتفاقات شبیه برخورد با پژمان جمشیدی بر‌می‌گرده.

مگه شمایی که به عنوان شدن اسم ایشون می‌خندی و کلی فحش و الفاظ و کلمات بد توی پیام‌هات به کار می‌بری برای این انتخاب، کی هستی؟ مگه من کی هستم؟ داورا کی هستن؟ پژمان جمشیدی کی هست؟ ما همه‌مون در درجه اول انسانیم و هر انسانی می‌تونه پیشرفت کنه و اصلا هر مجموعه‌ای می‌تونه انتخابی داشته باشه.

چه مشکل فرهنگی باعث شده ما همیشه نگاه بالا به پایین داشته باشیم و فقط نظر خودمون رو اصلح بدونیم؟ من شخصا هیچ کدوم از فیلم‌های امسال رو ندیدم و طبیعتا بازی ایشون رو هم ندیدم ولی چی شده که ما که به صورت خیلی اغراق شده خودمون رو گل سرسبد فرهنگ توی دنیا می‌دونیم اینقدر بی تربیت شدیم؟ فقط اینجا هم نیست، توی ورزشگاه‌هامون، بین سیاستمدارامون ، پایین صفحات افراد معروف دنیا در صفحات مجازی و هزار جای دیگه می‌تونیم این بی تربیتی رو به وفور ببینیم. واقعا چی داره به سر ایران و ایرانی میاد نمی‌دونم! و واقعا و به صورت کاملا جدی: به کجا داریم می‌ریم ما؟؟؟

502

کد خبر: 906281

وب گردی

وب گردی