نباید اجازه داد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای خودشان دانشگاه  تأسیس کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است نباید اجازه داد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای خودشان دانشگاه تاسیس کنند زیرا این امر سنخیتی با وظایف آنها ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، جبار کوچکی نژاددرباره دستور رییس جمهور مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی‌ کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، گفت:کار دستگاه‌های اجرایی دانشگاه‌داری نیست؛ زیرا ایجاد دانشگاه اعم از خصوصی و دولتی تعریف خاص خود را دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید اجازه داد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای خودشان دانشگاه تاسیس کنند و این امر سنخیتی با وظایف آنها ندارد؛ بنابراین ممنوعیت فعالیت دانشگاه‌های علمی و کاربردی‌ وابسته به آنها در راستای پذیرش دانشجو کار صحیحی است اما این دانشگاه‌ها می‌توانند با رعایت قوانین بخش خصوصی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پیوستن به بخش خصوصی فعالیت دانشگاهی را ادامه دهند.

وی افزود: با دستور رییس جمهور مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو در مراکز علمی‌ کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، امر ساماندهی دانشگاه‌های علمی و کاربردی عملیاتی می‌شود.

کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: دانشگاه برای خودش تعریف دارد؛ اگر متعلق به بخش خصوصی است، باید کاملا خصوصی و تحت ضوابط آن باشد و اگر دولتی هست نیز ساختار خودش را دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه با ممنوعیت دستگاه‌های اجرایی در تاسیس دانشگاه بطور حتم حوزه علوم و فناوری نیز از حیث روند پذیرش دانشجو ساماندهی می‌شود، یادآورشد: فعالیت مراکز علمی و کاربردی با رعایت اصول خصوصی سازی و تحت نظر وزارت علوم مجاز است.

کد خبر: 906336

وب گردی

وب گردی