بیش از ۲۰۰ هزار سرباز در سال 97  گواهی‌نامه مهارتی دریافت می‌کنند

سردار فرحی گفت: برای سال ۹۷ پیش بینی شده تا دو برابر و بیش از ۲۰۰ هزار سرباز گواهی نامه مهارتی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سردار فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در نشست مهارت آموزی کارکنان نیروهای وظیفه گفت: در چند ماه گذشته به همت سازمان فنی و حرفه ای توانستیم ۲ آزمون سراسری برای کارکنان وظیفه در سراسر کشور برگزار کنیم و آزمون سوم هم در اسفندماه برگزار می شود.

وی افزود: ۲۲ دی در اولین آزمون ۴۰ هزار سرباز در ۲۸۰ مرکز از ۳۱ استان برگزار شد، ۱۴ بهمن حدود ۷۳ هزار سرباز آزمون گرفتیم و ۹ اسفند بالغ بر ۵۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه آزمون گرفته خواهد شد.

فرمانده مهارت آموزی کارکنان وظیفه تاکید کرد: سربازانی که بیش از ۶ ماه یک مهارت در مجموعه خدمتی بیاموزند می توانند در آن مهارت آزمون نظری و عملی بدهند و گواهی نامه فنی و حرفه ای بگیرند که برایشان خیلی ارزشمند است و همه این دوره ها رایگان و با هزینه ستادکل نیروهای مسلح برگزار می شود.

سردار فرحی تاکید کرد: برای برنامه سال ۹۷ پیش بینی شده تا دو برابر و بیش از ۲۰۰ هزار سرباز گواهی نامه مهارتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است با کمک ۴ بانک نیروهای مسلح کارکنان وظیفه قبل از خدمت گواهی نامه مهارتی بگیرند و هم از مشوق های خاصی برخوردار شوند و سعی کنیم در طول سربازی در همان مهارت به کارگیری شوند.

کد خبر: 906400

وب گردی

وب گردی