ایجاد رشته دستیاری و پرستاری سالمندان در دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد استان تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران گفت: قصد داریم در دانشگاه آزاد اسلامی با پذیرش بیمار از خارج کشور و خدمات درمانی مناسب، توریست سلامت را تقویت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدعلی ابطحی درباره دستاوردهای حوزه پزشکی کشور پس از انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب، بنده مسئول بیمارستانی در جنوب تهران بودم و پس از انقلاب نیز به تدریج از وضعیت تمام رشته‌های پزشکی مطلع بودم. واقعیت این است که قبل از انقلاب تعداد زیادی از پزشکان کشور خارجی بودند، شاید 10 درصد کادر پرستاری برای ایران بود و بقیه از کشورهای مختلف بودند، افرادی که خود از نظر پزشکی علم بسیار کمی داشتند و در تجویز دارو نیز مشکل داشتند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شد و اکنون که در دهه چهارم انقلاب قرار داریم، از نظر نیروی انسانی پزشکی در تمام حوزه‌ها در سطح عالی قرار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران گفت: با اینکه تعداد زیادی فارغ‌التحصیل پزشکی در کشور وجود دارد، هنوز کشور به پزشکان حاذق و جوان بیشتری نیازمند است.

ابطحی درباره وضعیت کنونی کشور در حوزه پزشکی بیان کرد: کادر پرستاری همه رشته‌ها از داخل کشور است. در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، رشته‌های تخصصی تدریس می‌شود. ابتدای انقلاب کوچک‌ترین عمل جراحی قلب باید به خارج اعزام می‌شد و صف‌های بسیار طولانی برای عمل‌های محدودی که در بیمارستان شهید‌رجایی انجام می‌شد، وجود داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی استان تهران گفت: در حال حاضر با وضعیت خوب پزشکی در کشور، دیگر اعزام بیمار که مشکلات عدیده‌ای به همراه داشت، وجود ندارد و حتی از تمام کشورهای منطقه و همجوار برای طی مراحل درمانی به ایران اعزام می‌شوند و ایران اسلامی امروز کشور مقصد است نه مبدأ و ایران به کشور توریست سلامت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی نیز قصد داریم با پذیرش بیمار از خارج کشور و خدمات درمانی مناسب، این تجارت پرسود و ارز‌آور را دنبال و تقویت کنیم.

ابطحی تصریح کرد: پزشکان کشور در حال حاضر از نظر علمی در بسیاری از رشته‌ها سطح اول جهان هستند و برخلاف گذشته دیگر بیماری‌های عفونی صدر مرگ و میر نیست، این تغییر به برکت علمی است که در دوران انقلاب در دانشگاه‌ها ایجاد شد و دانشگاه‌های علمی سطح بالایی هستند.

وی در پایان اعلام کرد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران علاوه بر رشته دستیاری داخلی که اکنون وجود دارد، برنامه‌ریزی شده است تا دستیاری سالمندان و پرستاری سالمندان نیز اضافه شود و در حال اخذ مجوز برای این رشته‌های جدید هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 906419

وب گردی

وب گردی