هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان

مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد:در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری ، بیشتر مناطق خوزستان شاهد باران و برف و پدیده گرد وخاک خواهند بود.

به گزارش ایسکانیوز، مدیریت بحران استانداری خوزستان روز دوشنبه در اطلاعیه ای با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر روز سه شنبه اعلام کرد: فعالیت این سامانه فعال بارشی از مرزهای غربی استان به تدریج شروع می شود و مردم استان خوزستان پس از مدتها انتظار و چشم به آسمان دوختن ، شاهد بارش رحمت الهی خواهند بود.
این مدیریت با استناد به گزارش مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان نسبت به خیزش گرد و غبار و خاک و انتشار آن در بخش های وسیعی از استان و همچنین وزش باد شدید و احتمال شکستن درختان و آسیب رسیدن خطور انتقال نیرو و شبکه برق در روز سه شنبه 24 بهمن هشدار داد.
بر اساس این اطلاعیه آبهای شمالی خلیج فارس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 24و 25بهمن مواج و توفانی است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان از فرمانداران و روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های استان خواسته است با هماهنگی دستگاه های اجرایی نسبت به اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی در زمینه برقراری کشیک های شبانه روزی و آماده باش همه مراکز درمانی و بهداشتی و بازدید از شبکه های برق و جمع آوری آبهای سطحی اقدام های لازم را انجام دهند.
بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان از روز جمعه نیز سامانه بارشی قوی تری بیشتر مناطق خوزستان به خصوص مناطق مرتفع شرقی و شمال را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
جزئیات بیشتر و پیامدهای سامانه بارشی روز جمعه متعاقبا' اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا خشکسالی در سال آبی و زراعی جاری در 56سال گذشته در خوزستان بی سابقه بوده است.
بنا به اعلام جهادکشاورزی خوزستان ، کمبود بارندگی در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 85درصد کاهش دارد که این نقصان در بارش ها خسارات های زیادی را متوجه کشاورزان و دامداران استان کرده است.
مردم خوزستان به خصوص کشاورزان و دامداران در چند هفته اخیر با برپایی نماز باران و دعا در مساجد و بیرون از شهرها ، نزول رحمت الهی را از خداوند مسئلت کردند.
در سال جاری به علت کاهش شدید باران و متعاقب آن خشک بودن تالاب ها و مناطق بیابانی جنوب و جنوب شرق خوزستان، بیشتر مناطق استان با پدیده گرد و خاک در فصلهای پائیز و زمستان رو به رو بودند که تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری در شهرهای استان خوزستان از پیامدهای اجتماعی این پدیده نفس گیر بود.

900

کد خبر: 906448

وب گردی

وب گردی