اهدا دو سیمرغ بلورین در یک بخش قانونی نبود

اهدا دو سیمرغ بلورین در یک بخش طبق آیین نامه جشنواره فیلم فجرخلاف مقررات است و این تخلف دو بار در اختتامیه جشنواره امسال اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بعضی از سیمرغ ها به صورت مشترک اهدا شد که این موضوع با آیین نامه این رویداد سینمایی مغایرت دارد.

شب گذشته، یکشنبه ٢٢ بهمن ماه و در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلمنامه و کارگردانی دو سیمرغ اهدا شد.

در بخش بهترین فیلمنامه کامبوزیا پرتوی برای فیلم "کامیون" و هومن سیدی برای "مغزهای کوچک زنگ زده" سیمرغ گرفتند.

در قسمت بهترین کارگردانی هم ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت فیلم "به وقت شام" و بهرام توکلی برای کارگردانی " تنگه ابوقریب" سیمرغ بلورین دریافت کردند.

اما این اتفاق خلاف مقررات جشنواره است؛ زیرا در بخشی از آیین نامه این رویداد هنری آمده است که هیچ جایزه ای در بخش رقابتی به طور هم ارزش میان دو و یا چند اثر تقسیم نمی شود.

پس آنچه در اختتامیه جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده خلاف مقررات این رویداد است و دبیر جشن سینمای ایران باید در این مورد پاسخگو باشد.

این در حالی است که در قسمت دیگری از آیین نامه آمده است: تفسیر و رفع ابهام از مقررات و اخذ تصمیم نهایی درباره موضوعات پیش بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.

با توجه به بخش بالا انتظار می رود که ابراهیم داروغه زاده درباره نقض آیین نامه جشنواره در اختتامیه و اهدا دو سیمرغ بلورین در دو بخش پاسخگو بوده و ابهامات را در این زمینه برطرف کند.

٥٠١

کد خبر: 906537

وب گردی

وب گردی