احتمال تأخیر مجدد حرکت قطارها در برف و کولاک امروز

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در خصوص احتمال کولاک شدید و بارش برف گفت: راهکار احتمالی ما مدیریت حرکت قطارها اما با درنظر گرفتن تأخیر هاست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خسرو رشیدی با اشاره به تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک از امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه اظهار داشت: تمهیدات در راستای دستورالعمل‌های فصل سرماست و با ابلاغ اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به ادارات کل مناطق از آنها خواستیم تا تمهیدات لازم را بر اساس دستورالعمل‌ها و با توجه به شرایط استان‌ها در نظر بگیرند.

او افزود: یکی از تمهیدات مربوط به آمادگی قطارهای نجات در زمان بارش برف و کولاک است که باید پرسنل آن با توجه به شرایط اضطراری در شیفت خود مستقر و از آمادگی لازم برخوردار باشند.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت شبکه شرکت راه‌آهن به استفاده از ماشین‌آلات دیزل سنگین و ماشین‌ برف روب از سوی راه آهن در شرایط برفی اشاره کرد و گفت: از این ماشین‌آلات برای بازگشایی مسیر استفاده می‌شود.

رشیدی درباره تمیز نگه داشتن سوزن‌ها گفت: از روش‌های مختلفی برای پاکسازی و تمیزنگاه داشتن سوزن‌ها استفاده می‌شود. تا شاهد عملکرد صحیح قطارها باشیم. به علاوه در مواقع اضطراری،‌ پیش از حرکت قطار اصلی و برای بازدید از خطوط یک دستگاه درزین جهت بازبینی خط اعزام می‌شود. همچنین در مقاطعی که سوابق ریزش وجود دارد نیز نگهبان در نظر گرفته می‌شود تا تمام شرایط تحت کنترل قرار گیرد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به اهمیت نگهداری ایستگاه‌های قطار در شرایط اضطراری گفت: از این رو برف روبی سکوها و تجهیز نمازخانه‌ها جهت تامین رضایت مسافرانی ‌که در ایستگاه ها انتظار می کشند در اولویت قرار دارد تا بر اثر سرما و برف مشکلی به وجود نیاید.

رشیدی با اشاره به رابطه کاهش دید افقی و کاهش سرعت قطار و تاخیر قطارها در زمان افزایش شدت بارش برف و کولاک گفت: دو راهکار پیش‌رو برای مدیریت موقعیت‌های این چنین وجود دارد راهکار اول حاکی از حذف برنامه‌ حرکت قطارها به صورت یکی درمیان یا بیشتر است و راهکار دوم؛ بهره‌گیری از همکاری مردم به منظور مدیریت حرکت قطارها، اما با در نظر گرفتن تاخیر است که در هنگام بارندگی شدید برف و باران احتمال مواجهه با راهکار دوم وجود دارد.

او با بیان اینکه راه آهن تنها گونه حمل و نقل است که در شرایط بحرانی نیز قابلیت تردد دارد گفت: تلاش شبانه روزی همکاران ما در ۲۴ ساعت بحرانی ۷ و ۸ بهمن‌ماه باعث شد که ترددها برقرار باشد و در همان زمان حدود ۱۵۰ هزار مسافر را جابه جا شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: طی ۴ روز اخیر اطلاعیه‌هایی از سازمان هواشناسی دریافت و بر همین اساس تمهیدات اندیشیده شد تا مناطق راه‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به صورت آماده باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند.

401

کد خبر: 906547

وب گردی

وب گردی