بزرگداشت  زنده یاد امیرحسن یزدگردی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت دکتر امیرحسن یزدگردی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌گردد.‏

به گزارش ایسکانیوز از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مراسم بزرگداشت استاد دانشگاه، ادیب و مصحح توانا، دکتر امیرحسن یزدگردی را با حضور علما، استادان، فرهیختگان و دوستداران علم و دانش برگزار کنند.

دکتر امیر حسین یزدگردی درسال 1306 در تهران زاده شد. وی دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران در سال 1336 است یزدگردی از سال 1329 تا 1334 در آموزش و پرورش شهرستان قم و پس از آن، تا سال 1359، در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران به تدریس اشتغال داشت.

این استاد و مصحح در شامگاه روز دوشنبه چهارم فروردین سال 1365 درگذشت. کتاب "حواصل و بوتیمار" تالیف امیر حسین یزدگردی ، در دوره یازدهم انتحاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد همچنین کتاب "دیوان ظهیر فاریابی " تصحیح وی ، در دوره بیست و یکم انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است.

مراسم بزرگداشت وی چهار‌شنبه 25 بهمن‌ماه 1396، از ساعت 17 الی 19 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن ‏واقع در خیابان ‏ولی‌عصر (عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71‏‎ ‎برگزار می‌شود.‏

502

کد خبر: 906601

وب گردی

وب گردی