آغاز بازآفرینی بناهای تاریخی در شهرستان های استان مازندران

استاندار مازندران گفت: مرکز شهرستان هایی که دارای بناهای تاریخی در بافت فرسوده هستند مشکلاتی را در فعالیت های روزمره شهر و مردم دارند اما با اجرای طرح بازآفرینی شهری این مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری بطور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در هفته گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

محمد اسلامی در ارتباط با آغاز این طرح در استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: 38 شهر از 58 شهر استان مازندران دارای بافت فرسوده است که مساحت این بافت فرسوده 4800 هکتار و 400 هزار نفر در این مناطق زندگی می کنند.

استاندار مازندران با بیان این که برنامه ستاد بازآفرینی را در استان اجرا خواهیم کرد، ادامه داد: این برنامه اولین بار در دولت تدبیر و امید آغاز و در مازندران شروع شد .

وی افزود: در افتتاحیه ای که ریاست جمهوری برای این طرح داشته دستور اجرایی یکی از پروژه های استان را صادر کرده که مربوط به بناهای تاریخی در شهرستان ها است.

اسلامی تصریح کرد: مرکز شهرستان هایی که دارای بناهای تاریخی و در بافت فرسوده محصور شده اند مشکلاتی را در فعالیت های روزمره شهر و مردم ایجاد کرده اند اما با اجرای این طرح جدید انشالله این مشکلات حل خواهد شد.

استاندار مازندران ادامه داد: نوسازی بناها و همچنین ایجاد پیاده راه بزرگ از شهرستان تا مرکز شهر یک هسته نفیس تاریخی است که کیفیت زندگی، کسب و کار را ایجاد و یک تمدن شهری در جای دیگری به وجود می آورد و این الگو را درسایر شهرها توسعه خواهیم داد.

نظام آموزشی ما نیاز به یک معماری مجدد دارد

استاندار مازندران در ادامه در پاسخ به این سوال که حضور استانداران در هیات امنای دانشگاه ها تا چه حد در توسعه استان ه تاثیرگذار است، گفت: نظام آموزشی ما نیاز به یک معماری مجدد دارد که این موضوع مربوط به وزارت علوم است تا یک بسته سیاستی جدیدی را با توجه به ظرفیت و استعدادی که جوان ها دارند و کیفیتی که جامعه امروز دارد از لحاظ سطح آگاهی و خواستگاه هایی که وجو دارد دگرگونی خاصی را ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: سیستم سنتی آموزشی ما پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست.

901/900

کد خبر: 906603

وب گردی

وب گردی