افزایش قیمت بلیت مترو در وضعیت فعلی صحیح نیست/ نقص فنی مترو  خط یک به اعتراض به  گران شدن بلیت مترو انجامید

صبح چهارشنبه بیشتر مسافران خط یک مترو حداقل یک ساعت دیرتر به محل کار یا مدارس و دانشگاه رسیدند و وضعیت تراکم مسافران و نبود قطار باعث اعتراض آنها شد. از آنجایی که به وجود آمدن مشکلی باعث بیان مشکلات قبلی می شود مسافران خط یک مترو شروع به اعتراض و بیان مشکلاتی که پیشتر شاهد آن بودند کردند و در میان صحبت هایشان به گران شدن بلیت مترو از سال آینده هم معترض بودند .

حسین طالبی - ایسکانیوز : در ساعت 7:34 دقیقه صبح چهار شنبه یک قطار در ایستگاه محمدیه در خط یک مترو دچار نقص فنی شد و این قطار حدود 20 دقیقه در ایستگاه محمدیه متوقف بود و پس از آن برای رفع نقص به شهرری بازگشت.

این نقض فنی سبب شد تامسافران با مشکل روبه رو شوند و درکنار اعلام نارضایتی از نبود قطار کافی درباره شایعاتی مربوط به گرانی بلیت مترو صحبت کردند و بسیاری از مسافران از وضعیت مترو ناراضی ونسبت به نابسمانی های حمل و نقل عمومی اعتراض داشتند.

مترو همیشه شلوغ است

علی صبوری یکی ازمسافران دائمی مترو در این باره گفت : به دلیل نقض فنی مترو نتوانستم سرساعت؛ سرکلاس حاضر شوم .

او از مشکلات تکراری هر روز خود در مترو افزود :در این سه سال که دانشجو هستم همیشه با شلوغی مترو روبه رو بوده ام و سوال اینجاست که چرا مسئولان شهری فکری به حال کمبود قطار برای سفرهای درون شهری نمی کنند ؟چرا باید در فصل زمستان و تابستان تهویه قطارها به درستی کار نکنند؟

چرا بلیت مترو با تاخیر های زیادی که دارد باید گران شود ؟


الهام وفایی مسافر دیگر مترو گفت :مشکلات و معضلات مترو روز به روز بیشتر می شود هیچ وقت نشده یک سفر آرام و سروقت داشته باشم در کنار مشکل در تاخیر قطارها وقتی صحبت از افزایش قیمت بلیت مترو می شود که قرار است بعد از عید گران شود برای من که هم دانشجو و هم شاغل هستم قیمت های فعلی با وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه زیاد است چه برسد به زمانی که قیمت بلیت افزایش یابد.

وقتی نقص فنی مترو و ازدحام مسافران به اعتراض به گران شدن بلیت می انجامد


افزایش قیمت بلیت مترو در وضعیت فعلی صحیح نیست


در همین مورد عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت : افزایش قیمت بلیت مترو در وضعیت فعلی که خیلی از افراد جامعه با مشکلات اقتصادی و بیکاری روبرو هستند کار صحیح ودرستی نیست.

محسن پیرهادی با اشاره به اینکه در جامعه امروز به ویژه در کلانشهرها بیشترین وسیله ای که در سفرهای شهری مورد استفاده قرار می گیرد مترو است گفت: اصولا مردم عادی و قشر دانش آموز و دانشجویان از مترو استفاده می کنند و در صورت افزایش قیمت بلیت مترو در حالی که بسیاری از افراد جامعه با مشکل معیشت و بیکاری روبرو هستند کار درستی نیست.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت : مطالبه 14 هزار میلیاردی شهرداری از دولت در حوزه های مختلف مانند بافت فرسوده ،جرایم راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل عمومی که بیشترین بدهی به آن مربوط می شود وجود دارد و تا امروز این مقدار افزایش پیدا کرده است.مسئولان فعلی شهر باید بر روی این موضوعات تمرکز کرده تا خلاء های مالی را رفع و رجوع کنند.

با افزایش قیمت بلیت مترو نه تنها این موضوع حل نمی شود بلکه به افرادی که از لحاظ مالی در مضیقه بوده و عمده سفرهای درون شهری را با مترو انجام می دهند فشار وارد می شود



پیرهادی افزود :با افزایش قیمت بلیت مترو نه تنها این موضوع حل نمی شود بلکه به افرادی که از لحاظ مالی در مضیقه بوده و عمده سفرهای درون شهری را با مترو انجام می دهند فشار وارد می شود.

وی تصریح کرد :در واقع وقتی عمده افراد جامعه با پایه حقوق یک میلیون در ماه زندگی را به سر می برند و برای رفت و آمد از منزل تا سرکار و بالعکس از مترو استفاده می کنند ،برای خرید بلیت تک سفره و دو سفره هزینه قابل توجهی را دریک ماه پرداخت می کنند که با افزایش قیمت بلیت ها سبب بروز مشکلات بیشتری برای مسافران مترو خواهد شد.


محسن پیرهادی با اشاره به اینکه این موضوع به این معنا نیست که نباید قیمت بلیت ها افزایش یابد گفت : اما در زمان فعلی با ضعف اقتصادی حاکم بر مردم کار صحیحی نیست و شهرداری برای جبران بدهی های خود از دولت باید چاره دیگری بیندیشد.

عضو سابق شورای چهارم شهر تهران افزود : به نظر من نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید بودجه را به نحوی مدیریت کرده و در سرفصل های دیگر صرفه جویی کنند تا در حوزه بلیت های مترو و اتوبوس افزایش قیمت نداشته باشیم.

به نظر من نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید بودجه را به نحوی مدیریت کرده و در سرفصل های دیگر صرفه جویی کنند تا در حوزه بلیت های مترو و اتوبوس افزایش قیمت نداشته باشیم

پیرهادی در پایان گفت : یک نکته اساسی وجود دارد و آن این است که اگر قشر ضعیف جامعه در سفرهای شهری با حمل و نقل عمومی با مشکل روبه رو شوند شاهد بروز معضلات بسیاری در جامعه خواهیم بود.

706

کد خبر: 906614

وب گردی

وب گردی