ضرورت تغییر در نظام مدیریت عملکرد شرکت ها/ مدیریت باید اقتضایی باشد

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: نظام مدیریت عملکرد شرکت ها بایستی تغییر کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "سید حسن مهدوی فر" در نهمین جلسه کمیسیون توسعه مدیریت که با حضور مدیر عامل شرکت، معاونین، جمعی از مدیران شرکت و نیز مدیران و کارشناسان شرکت مدیریت منابع آب بر گزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم شرکت آب منطقه ای تهران برگزاری جلسات کمیسیون توسعه مدیریت می باشد که شاهد نتایج مثبت آن در ارائه خدمات کیفی به مردم می باشیم. هدف از شرکت در این جلسات علاوه بر تقدیر و تشکر از همگی کارشناسان برنامه ریزی و حوزه فناوری اطلاعات شرکت انعکاس سیاست های کلان و خط مش های شرکت های تابعه است.

او همچنین ادامه داد: شنیدن نقطه نظرات اعضاء کمیسیون به منظور بهتر شدن روند اجرای خط مشی و سیاست های شرکت لازم به نظر می رسد و برای سال پیش رو نیز آن ها را اجرایی خواهیم کرد.

مهدوی فر با بیان اینکه مهم ترین کار اعضاء کمیسیون مدیریت شرکت در دو بخش تصمیم گیری برای اداره سازمان و نیز تصمیم سازی برای مدیران بالادست می باشد، تصریح کرد: اگر تصمیم گیری ها به درستی انجام شود، به عنوان یک رویکرد مناسب جهت تصمیم گیری های بالاتر مورد توجه قرار خواد گرفت.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین گفت: در فضای سازمانی که هرروز از بسترهای IT استفاده میشود، بی توجهی نسبت به این امر قابل توجیه نیست.

او با اشاره به اینکه با ورود "محمدرضا بختیاری" مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در یک سال گذشته نگاه ها و استراتژی های جدیدی در شرکت اتفاق افتاده است، یادآور شد: این امر بایستی به بدنه اصلی شرکت که کارکنان می باشند، نیز تسری پیدا کند و اگر سرمایه های انسانی شرکت را به عنون معادن با ارزش طلا بدانیم، خروجی های ما بهتر خواهد بود.

مهدوی فر همچنین دادن یک سری اختیارات به مدیران ارشد شرکت را ضروری دانست و افزود: شرکت مدیریت منابع آب بایستی مشی راهبری مدیریت و نظارت را عهده دار باشد و شرکت های زیرمجموعه نیز بر اساس تکالیف ابلاغی کارها را به سرانجام برسانند.

او با تاکید بر اینکه در شرکت مدیریت منابع آب ایران رویکرد، استفاده از خروجی فعالیت ها می باشد، عنوان کرد: بر اساس همین خروجی های به دست آمده این شرکت استراتژی یکسان سازی و یکپارچه سازی را تنظیم نمود که از سوی مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب به سایر شرکت ها ابلاغ گردید.

مهدوی فر افزود: کارشناسان ما به منظور استفاده از تکالیف بالا دستی بایستی از ظرفیت سایرشرکت ها نیز استفاده می کردند که بر این اساس یک سری سیاست های راهبردی را تنظیم و به سایر شرکت ها اطلاع رسانی نمودیم. همچنین در حوزه زیرساخت، شبکه و امنیت نیز یک سری سیاست های کلان به تصویب رسید که هر شرکت با رعایت و لحاظ استانداردهای کلان می تواند این سیاست ها را اجرایی نماید.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین تصریح کرد: با همدلی، همکاری و هم فکری می توان برنامه های نقشه اصلاح نظام اداری را اجرا و تسریع کرد و اگر جلسات کیفی تر و منظم تر دنبال شود و همچنین باور و اعتقاد مدیران ارشد نیز تقویت شود، خروجی ارائه خدمات مردم در تهران بالاتر خواهد رفت.

او در خصوص موضوع درگاه خدمات الکترونیک آب کشور عنوان کرد: هدف از این درگاه که رییس محترم جمهوری نیز بر آن تاکید فراوانی دارد، جلوگیری از سرگردانی ارباب رجوع در ادارات می باشد.

مهدوی فر ادامه داد: نظارتی که شرکت مادر تخصصی بر شرکت آب منطقه ای تهران دارد، مبتنی بر سیاست ها، چارچوب های تخصصی بازرسی ، نظارتی و عملکردی می باشد.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین خاطر نشان کرد: موضوع اپلیکیشن موبایل "دولت همراه" در صورت پیاده سازی زیرساخت های آن به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید تا تمامی فعالیت ها در پنج سال آینده از این طریق انجام شود که البته نیازمند استفاده از ظرفیت شرکت ها و خرد جمعی می باشیم.

او همچنین در ادامه در خصوص نظام آراستگی 5s که یکی از مباحث جدی استقرار سیستم مدیریتی می باشد، تصریح کرد: اگر کارمندها، رضایت مندی از برنامه های کاری و محیط کاری داشته باشند، رضایت مندی ارباب رجوع را در پی خواهد داشت و اگر میزان شکایات مردم زیاد شود، رضایت پرسنل بایستی مورد بازبینی قرار گیرد.

مهدوی فر یکی از عوامل بالابردن سطح رضایت مندی کارمندان را موضوع مدیریت مشارکتی دانست و بیان کرد: شرکت آب منطقه ای تهران جهت بالابردن کیفیت و عملکرد خود مدیریت مشارکت را باید سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: سیستم رسانه دیجیتال آب ( ردا) که توسط شرکت آب منطقه ای تهران خریداری شده است، زمینه استفاده از این سیستم به زودی توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه آب فرهم خواهد شد.

او در پایان خطاب به اعضاء کمیسیون توسعه مدیریت گفت: دستور جلسه های این کمیسون باید منطبق بر برنامه های نقشه راه اصلاح نظام اداری بوده و هم گرایی و همگن سازی دستور کارها و نیز ایجاد وحدت رویه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

گفتنی است، در پایان این نشست نیز از سوی حاضرین در نشست پرسش و نقطه نظراتی مطرح و به آن ها پاسخ داده شد.

402

کد خبر: 906644

وب گردی

وب گردی