تشکیل کمیته‌ای بین مجلس و دولت برای بررسی هدفمندی یارانه‌ها

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ کل کشور از تشکیل کمیته‌ای بین مجلس و دولت برای بررسی هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر ترکی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه امروز(دوشنبه 23 بهمن) این کمیسیون، گفت:در این جلسه پیشنهادات مختلف نمایندگان درباره افزایش عوارض دخانیات بررسی و ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز افزایش عوارض واردات دخانیات و حذف ماده از سوی اعضای کمیسیون تلفیق رای نیاورد،افزود:در نهایت مقرر شد تا تعیین عوارض دخانیات بر عهده دولت باشد تا بر اساس برنامه ششم توسعه عمل کند که در این برنامه مشخص شده که عوارض سیگار داخلی و عوارض هر یک از برند‌های خارجی چه میزان باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد:سایر موارد ارجاعی به کمیسیون از جمله مباحث اراضی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به دلیل اینکه نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد لذا 2 کمیته تشکیل شد تا موضوعات ارجاعی به کمیسیون تلفیق بررسی بیشتر شود و مجدداً به کمیسیون ارجاع شود.

ترکی با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در هدفمندی یارانه‌ها و حامل‌های انرژی در کیمسیون تلفیق، اظهار داشت: در این زمینه نیز مقرر شد برای کار کارشناسی بیشتر کمیته ای بین دولت و مجلس ( مرکز پژوهش‌های قوه مقننه) تشکیل شود.

نماینده مردم فریدون شهر در مجلس گفت: تمام موارد ارجاعی به کمیسیون طی جلسات امروز کمیسیون به اتمام می‌رسد تا برای بررسی در صحن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

منبع:تسنیم

301

کد خبر: 906660

وب گردی

وب گردی