حضور استانداران در مراکز آموزش عالی و تاثیر آن در توسعه منطقه ای

استاندار خراسان جنوبی نکاتی پیرامون ضرورت حضور استاندارن در مراکز آموزش عالی و تاثیر آن در توسعه منطقه ای مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری به طور همزمان در ۹ استان به دستور رئیس جمهوری با مشارکت دولت و بخش خصوصی در هفته گذشته آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی مراسمی در محل وزارت راه و شهرسازی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس دستور آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان‌های منتخب بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، کردستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان را صادر کرد.

طرح های بازآفرینی شهری در انتظار ابلاغ حکم رئیس جمهور هستند

محمدمهدی مروج الشریعه با بیان این که استان خراسان جنوبی جزو استان های اعلام شده در فاز اول این طرح نبوده است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به شاخص های اعلام شده در این طرح پیش بینی های لازم در استان را انجام داده و بلافاصله در شهر بیرجند مرکز استان زمینی را به استعداد ساخت 500 واحد پیش بینی کرده ایم و طرح های پیش بینی شده را تا آغاز فازهای بعدی عملیات اجرایی نگه داشتیم تا زمانی که به استان ما هم این طرح ابلاغ شود.

وی ادامه داد:خوشبختانه شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و حوزه معاونت فنی و عمرانی رئیس جمهور آمادگی این طرح ها را انجام داده و به محض ابلاغ در زمینی که راه و شهرسازی آماده کرده و شهرداری هم اعلام آمادگی کرده برای کمک به حسب تمام مجوزها طرح شروع به فعالیت خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر این طرح در مرکز در بافت فرسوده پاسخ داد قطعا به شهرستان های بزرگ استان مانند قائن، طبس، فردوس و نهبندان هم اجرایی خواهد شد.

گفتمان مشترک میان دانشگاه ها و استانداری به نفع استان خواهد بود

مروج الشریعه در پاسخ به این سوال که حضور استانداران در هیات امنای دانشگاه ها تا چه حد در توسعه منطقه ای استان ها تاثیرگذار است، گفت: در رابطه با حضور استانداران در حوزه های مدیریتی یا هیات امنایی مراکز آموزش عالی چند نکته مثبت است؛ اول آن که حوزه های دانشگاهی معمولا با دستگاه های اجرایی فاصله دارند و این فاصله به وسیله مسوول استان، که بالاترین مسوولیت را به نمایندگی از نظام و دولت در استان دارد ، میتواند به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

وی ادامه داد: دوم آن که گاهی اوقات دانشگاه ها دچار مشکلاتی در بخش های مختلف می شوند مخصوصا در حوزه های زیرساختی، نرم افزاری یا مدیریتی که دوباره این حلقه اتصال باعث می شود تا این مشکلات به حداقل برسد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مساله مهم تر آن است که یک گفتمان مشترکی میان حوزه های کار و اجرایی با حوزه های تحقیق، دانش و تولیدعلم به وجود می آید که قطعا به نفع استان خواهد بود.

حضور بالای 25 درصد مردم بیرجند نسبت به سال های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن

مروج الشریعه در رابطه با حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: کل استان و به خصوص در مرکز استان یعنی شهر بیرجند تقریبا یکی از بی نظیرترین حماسه های حضور و مشارکت مردم در راهپیمایی را شاهد بودیم که بسیار ارزشمند بوده است.

وی ادامه داد: بعضی از مراکز مانند صدا و سیما و رسانه ها حضور مردم استان خراسان جنوبی را حداقل 25 درصد بالاتر از تمام حضورهای گذشته اعلام کرده بودند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: قدردان حضور مردم در این راهپیمایی که در مرکز و شهرستان های استان بسیار باشکوه بود، هستیم.

901/900

کد خبر: 906684

وب گردی

وب گردی