آتش سوزی در گاراژی واقع در بزرگراه فدائیان اسلام/18-19 سیلندر گاز مایع در محل حادثه وجود داشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی در گاراژی واقع در بزرگراه فدائیان اسلام خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعات بامدادی امروز یک گاراژ در بزرگراه فدائیان اسلام ، بعد از آرادگان خیابان زهره وند دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 00:17 بامداد امروز به سامانه 125 آتش نشانی تهران اطلاع داده شد و به دنبال آن 3 ایستگاه به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت : محل آتش سوزی یک گاراژ با وسعت 1200 متر بود که داخل آن یک کانکس کارگری به وصعت 10 متر وجود داشت و داخل آن 18-19 سیلندر گاز مایع وجود داشته و این سیلندرها کاملا شعله ور بوده و در وضعیت بسیار خطرناکی در میان شعله های آتش قرار گرفته بودند.

وی اضافه کرد: هر لحظه امکان انفجار و یا شعله ور شدن یک یا چند سیلندر گاز وجود داشت که در صورت به وقوع پیوستن انفجار یا شعله ور شدن آن ها، وضعیت بحرانی می شد. در کنار این کانکس 3 دستگاه خودرو شامل 2 دستگاه نیسان و یک دستگاه پراید وجود داشت که آتش به یک پراید و یک دستگاه نیسان سرایت کرده و بخش هایی از آن ها را شعله ور کرده و به سرعت در حال سرایت به خودروی سوم بود.

ملکی بیان کرد: در طرف دیگر این کانکس و قسمت انتهایی این گاراژ دو باب سوله وجود داشت که یک از آن ها با کاربری کارگاه تولید دستمال کاغذی بود و حجم زیادی از مواد اولیه و مواد تولیدی در آن نگهداری می شد.سوله دوم نیز کارگاه تولید روکش صندلی بود که مقدار زیادی پارچه و اسفنج در حجم زیادی در آن نگهداری می شد.

وی افزود: آتش در حال سرایت به این 2 کارگاه بود، آتش نشانان بلافاصله عملیات خود را آغاز کرده و به سرعت آتش را تحت کنترل خود درآورده و سیلندر ها را قبل از آتش سوزی از محل حادثه خارج کرده و به فضای باز و محل امنی انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: آتش نشانان از سرایت آتش به خودروی سوم و سوله های اطراف جلوگیری کردند.خوشبختانه این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشت و در ساعت 01:11 پس از خاموش شدن آتش و لکه گیری محل حادثه به عوامل انتظامی و مالکان تحویل داده شد و عملیات به پایان رسید.

701

کد خبر: 906708

وب گردی

وب گردی