روند جذب اعضای هیات علمی نباید بیشتر از 4 ماه و نیم باشد

جلسه 206 هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر کی‌نژاد در ابتدای این جلسه گفت: برخی متقاضیان راتبه "بورسیه" وقتی که در یک مرکز آموزشی و پژوهشی موفق به جذب نمی‌شوند، این عدم موفقیت به سایر مراکز هم تسری پیدا می‌کند و مراکز هم به استناد نظر مرکز آموزشی و پژوهشی قبلی، این فرد را جذب نمی‌کنند.

وی افزود: حفظ کیفیت در مراکز آموزشی و پژوهشی نباید مانع جذب این افراد شود و اگر فردی در مقطع کارشناسی معدل مطلوب نداشت ولی در مقطع تحصیلات تکمیلی وضعیت بهتری داشت، باید بتواند جذب شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این زمینه سعی داریم تا مشکلات بودجه را نیز برطرف کنیم و مراکز پژوهشی نیز می توانند با جذب متقاضیان هیئت علمی بلا تکلیف، دانشگاه‌ها را یاری نمایند.

پس از سخنان دکتر کی‌‌نژاد نمایندگان تعدادی از مراکز پژوهشی کشور به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: رعایت شأن مراکز پژوهشی در روند جذب و در نظر گرفتن مواردی برای جذب فوق‌العاده افراد دارای مدارج علمی عالی.

دکتر کی نژاد در این زمینه نیز گفت: : در برخی از موارد هیئت امنای مرکز پژوهشی می‌تواند موارد را حل‌ و فصل کند.

دکتر جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب هم در این جلسه گفت: روند جذب اعضای هیئت علمی از فراخوان تا جذب نباید بیشتر از 4 ماه و نیم باشد و هیئت‌های مرکزی جذب موظف هستند به این موضوع نظارت کنند.

وی افزود: هم اکنون حدود 2 هزار نفر روند جذب را اجرا و راهبری می‌کنند و این موجب شده تا روند جذب تسریع شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اگر بعد از 20 روز، پاسخ استعلام نهادهای ذی‌ربط وصول نشد؛ هیئت اجرایی می‌تواند روند جذب را ادامه دهد.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی توسط رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادین و متشکل از روسای پژوهشگاهها و وزارت علوم تشکیل شده تا نسبت به تدوین معیارهای پژوهشی به منظور جذب اعضای هیئت علمی پژوهشی اقدام و برای تصویب نهایی به هیئت عالی جذب ارسال شود.

درپایان جلسه نیز تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی جندی شاپور دزفول، صنعتی نوشیروانی بابل و مجتمع آموزش عالی سراوان تأیید صلاحیت شدند.

کد خبر: 906837

وب گردی

وب گردی