برنامه‌ریزی ۵ ساله برای کاهش ۸۰ درصدی خاموشی‌های تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: نرخ خاموشی در ۵ سال آینده از ۷۰۰ دقیقه در سال به ۱۵۰ دقیقه کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اظهار داشت: شبکه و تاسیسات فوق توزیع و انتقال متناسب با نیاز مناطق احداث نشده است و در بسیاری از مناطق با مشکل مواجه هستیم مثلاً در شهرک صنعتی عباس آباد که قدرت نصب شده 100 مگاولت آمپر است در حدود 430 مگاوات به متقاضیان واگذار شده و پی گیری شده تا برای پاسخگویی به مشترکان یک ایستگاه پست 63 کیلوولتی سیار احداث شود، همچنین طبق توافق نامه ای با برق منطقه ای سمنان مقرر شده دو خط 20 کیلوولت از پست جنت آباد سمنان، برق بخشی از شهرک را تامین کند که آن هم با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در حال انجام است.

او ادامه داد: عدم قدرت مانور و افزایش بار خطوط توزیع و فوق توزیع از مشکلات فراروی شرکت است و استفاده بهینه و منطقی مشترکین از انرژی شرط عبور از پیک مصرف در تابستان 97 خواهد بود، علاوه بر این مدیریت مصرف و پیک سایی یکی از برنامه های شاخص و اصلی شرکت است. ساخت نیروگاه، تولید و تامین برق هزینه و زمان بر است و اگر به میزان منطقی و به جا و بهینه از این انرژی بهره گیری کنیم از هدررفت سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.

تیموری افزود: کاهش تلفات، افزایش درصد وصول مطالبات، کاهش خاموشی ها و کاهش انرژی توزیع نشده، جمع آوری برق های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند، تعویض لوازم اندازه گیری معیوب، از برنامه های مهم شرکت است که با همت و تلاش همکاران، ان شاءا... به عنوان یک شرکت سرآمد در این زمینه خواهیم بود.

او افزود: در سال جاری تاکنون حدود 300 میلیارد ریال طرح تامین برق مسکن مهر تهیه و در درست اجراست و با اجرای 100 میلیارد ریال طرح های باقی مانده برق رسانی به مسکن مهر به طور کامل انجام خواهد شد.

تیموری ادامه داد: با استقرار مراکز کنترل پنج گانه در سطح شرکت و مدیریت عملیات بر روی 74 ایستگاه فوق توزیع و 714 فیدر 20کیلوولت متوسط، نرخ خاموشی در 5 سال آینده از 700 دقیقه در سال به 150 دقیقه کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران تصریح کرد: با گام های رو به جلو، خدمات ارایه شده به مشترکین مطلوب تر خواهد شد. جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث نیروگاه های مقیاس کوچک در راستای تامین برق مشترکین و کاهش تلفات شبکه از راهبردهای اصلی شرکت است و تاکنون 51 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده به مدار آمده و در سال آینده 15 تا 20 مگاوات وارد مدار خواهد شد، همچنین 3.7 مگاوات نیروگاه زباله سوز و بیوگاز به بهره برداری رسیده و 6 مگاوات نیز در حال احداث است و 40 مگاوات هم ظرفیت سنجی شده است.

تیموری با بیان اینکه "استفاده از انرژی پاک تجدیدپذیر از دیگر اقدامات است که پی گیری های لازم در خصوص جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام است"، گفت: قدرت نصب شده نیروگاه خورشیدی 900 کیلووات است و 17.5 مگاوات دیگر در حال احداث است و پتانسیل سنجی که در سطح استان انجام گرفته نشان داده است که امکان نصب 81 مگاوات نیروگاه خورشیدی وجود دارد.

402

کد خبر: 906853

وب گردی

وب گردی