واگذاری اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی به دولت/ مجلس باز هم مخالفت خواهد کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون تلفیق اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را به دولت واگذار کرده اما در مجلس، نمایندگان اقدام به حذف آن خواهند کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره صحبت های اخیر درخصوص افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی در قسمت درآمدی و الحاقی تبصره 6 کمیسیون مصوب شده بود تا به دولت جهت افزایش بهای حامل های انرژی، چک سفید امضا داده شود.

او در ادامه بیان کرد: زمانی که این موضوع در مجلس مطرح شد، مطابق اصل 85 قانون اساسی با اخطار همراه شد که براین اساس قانون قابل واگذاری نیست و با توجه به رای گیری های انجام شده مجلس به آن الحاقیه رای نداد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی مبنی بر اینکه به دولت چک سفید امضا داده شود تا مبلغ آب، برق و گاز و خانگی و حق انشعابات را هر چقدر که خواست افزایش دهد در مجلس مورد موافقت قرار نگرفت، چراکه این موضوع به معنی افزایش بی رویه حامل های انرژی طی سال آینده به دست نمایندگان است، رییس مجلس آن را به کمیسیون ارجاع و کمیسیون آن را به صحن مجلس ارائه کرد اما باید از نمایندگان بخواهیم تا به آن رای ندهند.

او در پایان گفت: کمیسیون تلفیق اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را به دولت واگذار کرده اما در مجلس، نمایندگان اقدام به حذف آن خواهند کرد.

401

کد خبر: 906906

وب گردی

وب گردی