انهدام 29 باند سرقت در عملیات جدید پلیس پایتخت / تمهیدات پلیس پایتخت برای ایام پایانی سال

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، از مرحله جدید عملیات پلیس پایتخت در برخورد با سارقان، مالخران و محکومان فراری، خبر داد و گفت: در این عملیات 29 باند زورگیری، کیف قاپی، سارقان منزل، خودرو و جعل اسناد منهدم شد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از اجرای مرحله جدیدی از طرح برخورد با سارقان، مالخران و محکومین فراری خبر داد و در تشریح این خبر گفت: پس از دو هفته کار اطلاعاتی و دو روز عملیات ضربتی، ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند 29 باند سرقت از جمله سارقان به عنف، زورگیران، سارقان منازل و مغازه، سارقان لوازم خودرو و خودرو و همچنین جاعلان و کلاهبرداران را منهدم و اعضای این باندها را دستگیر کنند.
این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به دستگیری 40 سارق به عنف و زورگیر که در قالب 10 باند فعالیت داشتند، افزود: 36 سارق منزل و مغازه که در قالب 9 باند فعالیت می کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.


وی اظهار داشت: دستگیری 29 سارق خودرو و موتورسیکلت در قالب هفت باند سرقت و دستگیری 17 جاعل و کلاهبردار از دیگر دستاوردهای این طرح می باشد، ضمن این که در این عملیات 17 تن از محکومین فراری نیز شناسایی و دستگیر شده اند.
سردار رحیمی، از دستگیری 13 نفر از اعضای یک شرکت هرمی که با وعده های مختلف واهی از جمله استخدام و فعالیت های اقتصادی دیگر، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند، خبر داد و اظهار داشت: در این سلسله از عملیات، حدود 6 میلیارد تومان اموال قاچاق در بخش های پوشاک و مواد غذایی کشف و قاچاقچیان آن دستگیر شدند.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به انهدام یک باند قاچاق گوشی های تلفن همراه اشاره کرد و افزود: در این عملیات 900 دستگاه تلفن همراه قاچاق از متهمان کشف شد.
رئیس پلیس پایتخت در ادامه به طرح ویژه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی شهروندان تهرانی اشاره کرد و بیان داشت: برای کنترل و پیشگیری از سرقت، کیف قاپی، کش روی و گوشی قاپی، ماموران پلیس پایتخت در کلانتری ها، یگان امداد و پلیس آگاهی حضور مستمر داشته و با سارقان برخورد قانونی خواهند کرد.


وی در خصوص ترافیک در روزهای پایانی سال، گفت: از بعدازظهر تا پاسی از شب در محدوده ساعت 22 ، ترافیک به شدت افزایش می یابد، البته پلیس برنامه ریزی های لازم در این خصوص را انجام داده و حتی خیابان های غیر اصلی را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم تا بتوانیم با چینش نیروها، تسهیلاتی در تردد و رفت و آمد شهروندان ایجاد کنیم.
سردار رحیمی، در پایان مجددا به طرح پلیس پایتخت در برخورد با سارقان و مالخران اشاره کرد و گفت: 82 نفر از سارقان دستگیر شده در این طرح یعنی حدود 61 درصد آنها دارای سوابق کیفری بوده و عضو باندهای سرقت می باشند که همگی پس از بررسی و تکمیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار خواهند گرفت.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 906965

وب گردی

وب گردی