انعقاد تفاهم نامه توسعه مدارس سما استان گیلان در چارچوب هدف 1400/ راه اندازی مجتمع های آموزشی تا پایان 1400 هجری شمسی/راه اندازی 15 مدرسه در سما استان گیلان تا سال 1400

تفاهم نامه توسعه مدارس سما استان گیلان مابین دکتر علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما و دکتر رحمتعلی صابری حقایق دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان منعقد شد.


به گزارش ایسکانیوز، رحمتعلی صابری حقایق دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با اشاره به اهمیت سیاست دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما مبنی بر توسعه مدارس سما اظهار کرد: بر اساس سیاست افزایش مدارس سما به یک هزار مدرسه تا سال 1400 و تعیین سهم هر استان جهت توسعه مدارس، این تفاهم نامه ما بین سازمان سما و دبیر خانه شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان به امضاء رسید.
صابری افزود: توسعه مدارس در شهرهای استان که حائز شرایط تاسیس و راه اندازی مدرسه سما داشته باشند با همکاری واحد دانشگاهی و با بهرمندی از قابلیت ها و توانمندی های نهاد ها و سازمان های مسئول و با در نظر گرفتن کیفیت تعلیم و تربیت مدارس انجام خواهد شد.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان گفت: سهم سما گیلان از این برنامه 12 مدرسه بود که در نهایت پس از مطالعه و آمایش سرزمین در دو سناریو محتمل و آرمانی به ترتیب 15 و 31 مدرسه افزایش و برنامه ریزی شد.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده 15 مدرسه از 31 مدرسه پیشنهادی در شهر های رشت، لاهیجان، بندر انزلی، لنگرود، آستارا، تالش و سیاهکل در جهت ایجاد مجتمع های آموزشی تا پایان سال 1400 هجری شمسی در استان راه اندازی خواهد شد.
صابری گفت: راه اندازی مدارس سما در مقطع ابتدائی و متوسطه دوره اول و دوم و هنرستان فنی و حرفه ای در شهر رشت، و مقطع ابتدائی و هنرستان های فنی و حرفه ای، کاردانش و هنرستان ورزش در لاهیجان، پیش دبستانی مستقل و ابتدائی و متوسطه اول و هنرستان فنی و حرفه ای در بندر انزلی، راه اندازی متوسطه دوره اول و دوم و هنرستان فنی و حرفه ای در لنگرود، تاسیس مقطع ابتدائی و متوسطه دوره اول و دوم در آستارا، راه اندازی پیش دبستان مستقل، مقطع ابتدائی و متوسطه دوره اول و دوم و هنرستان های کار و دانش، ورزش و فنی و حرفه ای در تالش، و تاسیس مقطع ابتدائی در سیاهکل در دو جنسیت دخترانه و پسرانه از اهداف سما استان گیلان بر ایجاد مجتمع های آموزشی تا پایان سال 1400 هجری شمسی است.
صابری با بیان اینکه راه اندازی مجتمع های آموزشی تا پایان 1400 هجری شمسی، جز الویت های سما استان گیلان است گفت: برنامه ریزی در جهت ایجاد مجتمع برای مدارس سما در واحد های جدید التاسیس و تعامل با روسای واحد های دانشگاهی و استفاده از نیروهای توانمند که مستعد فعالیت در مدرسه باشند از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان تصریح کرد: هدف در تفاهم نامه فیمابین دبیر خانه شورای نظارت و هماهنگی سما گیلان با سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی حرکت شهر های که دارای مدارس سما هستند به سمت ایجاد مجتمع برای مدارس سما است.
صابری خاطر نشان کرد: شهرهای فومن، صومعه سرا، رودسر، آستانه اشرفیه و منطقه آزاد انزلی جزء برنامه های توسعه مدارس سما است که در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز و بررسی قرار دارد و در آینده به برنامه مذکور اضافه خواهد شد.

کد خبر: 906977

وب گردی

وب گردی