سایت  اهالی قلم  از فردا راه اندازی می شود

سایت جدید اهل قلم با هدف ایجاد پیوند میان نویسندگان، مترجمان، صاحبان آثار و علاقه مندان آثار آن ها با امکانات گسترده تر از فردا، ۲۵ بهمن ماه در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه خانه کتاب، پایگاه اینترنتی اهل قلم به نشانی www.ahleghalam.ir پایگاهی اختصاصی برای معرفی پدیدآورندگان کتاب است که با دارا بودن نزدیک به ۱۶ هزار عضو، زمینه‌ای کارآمد برای ایجاد پیوند میان نویسندگان، مترجمان، صاحبان اثر و علاقه‌مندان آثار آن ها است.

همۀ کسانی که حداقل یک کتاب از آنها انتشار یافته و در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت شده باشد می توانند در این پایگاه ثبت نام کنند. همچنین امکان ارتباط میان پدیدآورندگان کتاب و دوستداران آثار آن ها به صورت شبکه‌ای فراهم است.

پدیدآورندگان کتاب می‌توانند در پایگاه اهل قلم، صفحه‌ای ویژۀ خود داشته باشند و تازه‌ترین اطلاعات مرتبط با آثار خود را در آن قرار دهند.

نخستین گام برای استفاده از خدمات و امکاناتی که موسسۀ خانه کتاب برای اهل قلم فراهم آورده، ثبت‌نام در این پایگاه است. روشی آسان، در کمترین زمان ممکن برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

امکانات نسخه جدید پایگاه اینترنتی اهل قلم که با خدمات بیشتر و گسترده تر در دسترس عمومی قرار می گیرد، به شرح زیر است:

ایجاد صفحه شخصی
همه اعضای پایگاه اهل قلم صفحه‌ای ویژۀ خود دارند که توسط دیگران قابل مشاهده است. این صفحه شامل اطلاعات مربوط به کتاب‌ها و اطلاعات شخصی اعضاست. اطلاعات مربوط به کتاب‌ها پس از ثبت‌نام و تأیید آثار پدیدآورنده توسط کارشناسان خانه کتاب بر روی صفحه فرد نمایش داده می‌شود.

نمایش اطلاعات شخصی هر پدیدآورنده و سطح دسترسی سایر افراد به این اطلاعات نیز در بخش تنظیمات حساب کاربری قابل انتخاب است. گزینه های مربوط به نمایش اطلاعات تماس، نمایش بیوگرافی، نمایش عکس پروفایل و آمار از موارد قابل انتخاب در این بخش هستند.

جست وجوی اعضای سایت اهل قلم
در این بخش می‌توان سایر پدیدآورندگان عضو را جست وجو و دنبال کرد و یا از طریق ارسال پیام با آن ها ارتباط برقرار کرد. در بخش جست و جوی پیشرفته علاوه بر نام و نام خانوادگی امکان جست و جو براساس محل اقامت، مدرک تحصیلی، جنسیت و تعداد کتاب‌ها نیز وجود دارد.

پس از جست و جوی نام هر فرد، امکان مشاهده همه آثار منتشر شده و همچنین اطلاعات شخصی بر اساس تنظیمات تعیین شده از سوی کاربر وجود دارد.

آمار
پس از ثبت‌نام و تأیید آثار پدیدآورنده توسط کارشناسان خانه کتاب، آمار کتاب‌های منتشر شده و بازدید از صفحات فرد در نمودارهایی نمایش داده می‌شود. در این بخش امکان بررسی تعداد آثار برحسب تاریخ انتشار، بازدید به تفکیک کتاب‌ها و کل بازدید از صفحات فراهم آمده است.

بازار نشر
بازار نشر امکانی فراهم آورده است که اشخاص حقیقی یا حقوقی مرتبط با دنیای کتاب به فراخور توانایی و حوزه تخصصی خود با سایر بخش‌ها مرتبط شوند. در این سایت تلاش شده است بستری مناسب برای تبادل نیازمندی‌های حوزه نشر در اختیار همه دست اندرکاران این حوزه به صورت رایگان قرار گیرد. طبیعی است سایت اهل قلم صرفاً زمینه این ارتباط را ایجاد می‌کند.

کارگاه‌ها
سرای اهل قلم در فصل‌های مختلف کارگاه‌هایی در حوزه‌های گوناگون برگزار می‌کند. اطلاعات کامل درباره کارگاه‌ها شامل نام، کارنامک مدّرس، زمان برگزاری، میزان شهریه و نیز سایر اطلاعات لازم در این بخش ثبت شده است. امکان ثبت نام برای شرکت در کارگاه های آینده نیز در این صفحه وجود دارد.


خدمات اهل قلم
پدیدآورندگان کتاب پس از ثبت نام در پایگاه اینترنتی اهل قلم می‌توانند از خدماتی که خانه کتاب بر اساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب، ارائه می‌کند بهره‌مند شوند. این خدمات عبارتند از دریافت کارت اهل قلم، بهره‌مندی از بن الکترونیک خرید کتاب، معرفی جهت عضویت در صندوق اعتباری هنر، معرفی جهت استفاده از تسهیلات قرض الحسنه صندوق اعتباری هنر، وام اهل قلم، معرفی جهت استفاده از بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و عمر و حوادث است.
502

کد خبر: 906979

وب گردی

وب گردی