در جنگ تحمیلی مردم با روحیه بسیجی  به جبهه های نبرد رفتند

سردار کوثری گفت: شهدای دفاع مقدس در خاک خودمان مجاهدت کردند اما این شهدای مدافع حرم هم هجرت کردند و هم مجاهدت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین کنگره شهدای دانشجوی مدافع حرم با حضور دکتر طهرانچی، سردار کوثری و جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم، در دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام خمینی (ره) برگزار شد.

در آیین برگزاری این مراسم، سردار کوثری با بیان اینکه جنگ فی نفسه اتفاق خوبی نیست، گفت: برخی فکر می‌کنند بچه‌های رزمنده از جنگ خوششان می‌آید اما آیا زمانی که به کشور شما تجاوز شود، دست روی دست می‌گذارید؟ رزمندگان از جنگ خوششان نمی‌آمد، دفاع کردند.

کوثری به ریشه محکم آمریکا در ایران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) با دست خالی به صحنه آمد و دست آمریکایی که از این کشور نفت به غارت می‌برد را قطع کرد و مستشارانش را از کشور بیرون راند.

وی از برنامه‌ریزی استکبار جهانی برای براندازی نظام اسلامی در ابتدای انقلاب گفت و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صدام را در عراق روی کار آوردند تا با جنگ از قبل برنامه‌ریزی شده، نظام تازه متولد شده ما را متلاشی کنند.

کوثری افزود: با وقوع جنگ، مردم در قالب بسیج برای دفاع از اسلام و انقلاب با الگو قرار دادن عاشورا به جبهه‌های نبرد رفتند.

سردار کوثری با یادی از شهید همت و شهید چمران به بیان خاطراتی از شهید ابراهیم هادی پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار از حضرت زهرا سلام الله علیها خواسته بود تا بدنش برنگردد و این هم شد.

کوثری تصریح کرد: برخی می‌گویند ما دیوار گوشتی در جبهه ایجاد کردیم اما عراقی‌ها ۴۴۰ هزار کشته دادند. وسعت جنگ بسیار زیاد بود.

وی افزود: پس از جنگ برنامه قطع رابطه ما و کشورهای دیگر را در دستور کار قرار دادند و این افتخاری برای ماست که ایستادیم و مقاومت کردیم نگذاشتیم ذره‌ای از خاک ما را تصرف کنند.

سردار کوثری گفت: وقتی در سال ۹۳ داعشی‌ها به مرز ایران نزدیک شدند مقام معظم رهبری از آیت الله سیستانی خواستند که به جوانان عراق فراخوان دهند تا علیه داعش وارد جنگ بشوند.

سردار کوثری با اشاره به مقام والای شهدای اسلام و انقلاب گفت: شهدای دفاع مقدس در خاک خودمان مجاهدت کردند اما این شهدای مدافع حرم هم هجرت کردند و هم مجاهدت.

وی با اشاره به این نکته که برخی شعار می‌دهند «نه غزه نه لبنان» گفت: اگر ما نمیرفتیم آنجا و آنها امروز پشت در خانه‌های ما ناامنی ایجاد می کردند چه می کردید؟

خبرنگار: محمد توحیدی راد

کد خبر: 907000

وب گردی

وب گردی