هشدار مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی نسبت به وقوع سیلاب

معاون مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی نسبت به وقوع سیلاب و خسارت‌های احتمالی در این استان هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدباقر هنربر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به‌پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، اظهار داشت: در پی پیش‌بینی‌ها و اطلاعیه‌های جوی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی مبنی بر وزش باد شدید و بارش باران و برف در استان، این گونه به نظر می‌رسد که احتمال وقوع خسارت دور از انتظار نیست.

معاون مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها سامانه بارشی تا پایان هفته جاری در آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.

وی نسبت به سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه و معابر در آذربایجان شرقی هشدار داد و افزود: به لحاظ افزایش دمای هوا بارندگی‌ها اغلب به شکل باران خواهد بود و آمادگی در برابر احتمال وقوع سیلاب و خسارت‌های احتمالی ضروری است.

هنربر تاکید کرد: بنا بر رعایت توصیه‌ها لازم است تا شهروندان و مسافران برای جلوگیری از خطرات احتمالی از توقف و چادر زدن در مسیل ها و رودخانه‌ها و از مسافرت‌های غیرضروری در ایام بارندگی حدالامکان پرهیز کنند.

معاون مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی از آماده‌باش سازمان مدیریت بحران آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: ضمن این که تمامی تمهیدات لازم انجام‌یافته و دستگاه‌های ذی‌ربط که اکنون در قالب طرح زمستانی در حالت آماده‌باش قرار دارند، اگر خدای‌ناکرده در ایام بارندگی هرگونه حادثه‌ای رخ دهد تمامی دستگاه‌ها آمادگی امدادرسانی رادارند.

وی در پایان مجدداً از هم استانی ها و مسافران خواست تا از توقف و چادر زدن در مسیل ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

901/900

کد خبر: 907011

وب گردی

وب گردی