با چنین اظهاراتی فریب نمی خوریم

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره رویکرد واشنگتن در قبال آنکارا تاکید کرد که ما به جای سخن ،خواهان عمل آمریکا هستیم و با چنین اظهاراتی دیگر فریب نمی‌خوریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: آنها در سخنان امروزشان چند گل به سوی ترکیه انداختند. تیلرسون گفت که نگرانی‌های ترکیه را درک می کند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: نماینده ویژه ترامپ در امور مبارزه با داعش نیز گفت که ترکیه در مبارزه با داعش اقدامات بسیاری را انجام داده است. ما به جای سخن، خواهان عمل آمریکا هستیم. با این گونه اظهارات فریب نمی خوریم.

چاووش اغلو در ادامه گفت:وعده های آمریکا عملی نشد. تحمل ما برای این گونه اظهارات دیگر تمام شده است. ملت ترکیه دیگر ایالات متحده را به عنوان دوست خود نمی بینند. اقدامات آمریکا به این وضعیت دامن زده است.
تلاش کردیم از راه‌های درست و صادقانه دیپلماتیک در روابط با آمریکا استفاده کنیم. این دیپلماسی نیز باید نتیجه بدهد. اظهارات دیگر معنای خود را از دست داده اند. در ایالات متحده اختلاف نظرهایی وجود دارد. این مسائل در سفر تیلرسون به ترکیه بررسی خواهد شد.
دو گزینه باقی مانده است؛ یا روابط ما با آمریکا بهبود می یابد و یا تماما تیره خواهد شد. البته تلاش ما در راستای بهبود روابط خواهد بود. موضع کشوری که رهبری ائتلاف مبارزه با داعش را برعهده دارد را ببینید.
می خواهید دولت جدیدی را تشکیل دهید؟ هدفتان تجزیه سوریه است یا ترکیه؟ در این موارد صادق باشید. ترکیه از آمریکا می خواهد تا ارتباطش با ی.پ.گ را قطع کند. آنها را از منبج خارج کند. اقدامات لازم در خصوص فتو را انجام دهد. آمریکا باید تصمیم بگیرد که گروه تروریستی دوستش است یا ترکیه".

کد خبر: 907047

وب گردی

وب گردی