دعوت تیلرسون از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بر تحقق مجدد وحدت میان کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان امری که به نفع تمامی طرف‌های حاضر در این منطقه است ،تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه تحقق مجدد وحدت میان کشورهای حوزه خلیج فارس را به نفع تمامی طرف‌های حاضر در منطقه دانست و این کشورها را به حل و فصل مناقشه دیپلماتیک با قطر ترغیب کرد.

در ماه ژوئن گذشته عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور را متهم به حمایت از تروریسم و ایجاد شکاف میان متحدان آمریکا کردند. با این حال تمامی این اتهامات از سوی قطر رد شد.

تیلرسون که در نشست وزرای امور خارجه کشور‌های عضو ائتلاف بین‌المللی در کویت صحبت می‌کرد، افزود: آمریکا تصمیم گرفته است تا کمک‌های بیشتری را جهت تحقق ثبات در مناطق آزاد شده سوریه از چنگال تروریست‌ها اختصاص دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اولویت ما تحقق ثبات در مناطق آزاد شده از چنگال داعش است و ما این کار را از طریق ارائه خدمات و مین‌زدایی‌ انجام می‌دهیم تا امکان بازگشت افراد بی خانمان به وجود آید.

تیلرسون خاطرنشان کرد که واشنگتن نسبت به تحولات اخیر در شمال غرب سوریه نگران است. وی در عین حال گفت که آمریکا کاملا نگرانی‌های امنیتی ترکیه را درک می‌کند.

کد خبر: 907053

وب گردی

وب گردی