دولت برای تغییر استاندار زنجان برنامه ای اعلام نکرده است

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تغییر استاندار زنجان گفت: تاکنون دولت برای تغییر استاندار زنجان هیچ برنامه ای نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، از آغاز دولت دوازدهم و انتخاب عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور کلید تغییر استانداران خورده شد که مبنای تغییرات استانداران براساس غیربومی آنها بوده است.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور در رابطه با مبنای انتخاب استانداران غیربومی در استان ها به خبرنگار ایسکانیوز گفت: تنها ویژگی که برای استاندار بومی وجود دارد شناخت استان است به آن معنا که غیر از این موضوع دیگر موضوعات در استاندار غیربومی مورد ارزیابی قرار گرفته است، زیرا معیارها در فرد بومی یا غیربومی تفاوتی ندارد و تنها مزیت استاندار غیربومی شناخت وی بر استان است که این شناخت در فاصله زمانی کوتاهی صورت خواهد پذیرفت.

تاکنون از 31 استانی که در کشور وجود دارد 24 استاندار انتخاب و 7 استان دیگر در انتظار تغییر یا ابقای استاندار خود هستند؛ این هفت استان عبارتند از خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قم، کرمان و همدان.

روز گذشته خبر مبنی بر تغییر استاندار زنجان در فضای مجازی و رسانه ها دست به دست شد که قرار است محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان دردولت دوازدهم به جای اسدالله درویش امیری استاندار کنونی زنجان سکان استانداری را در دست گیرد.

محمد عزیزی با تکذیب این خبر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در رابطه با تغییر استاندار هنوز هیچ صحبتی با نمایندگان استان نشده است.

وی ادامه داد: اگر قرار بر تغییر استاندار باشد با مجمع نمایندگان استان صحبت می شود اما چنین چیزی مطرح نشده است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس در رابطه با این که آیا از عملکرد استاندار رضایت دارید یا خیر، گفت: به نوبه خودم باید بگویم نیروی خوبی هستند.

عزیزی همچین اظهار داشت: نظر من در رابطه با استاندار یک بحث است و سیاست های دولت و وزارت کشور بحث دیگری است اما تاکنون دولت برای تغییر استاندار زنجان برنامه ای اعلام نکرده است.

901/900

کد خبر: 907095

وب گردی

وب گردی