روحانی امنیت کشور را به گروگان گرفته است

نماینده مردم مشهد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفوذی ها و سرویس های جاسوسی بر قوانین ما تبحر و تسلط دارند، گفت: جریان های ضد انقلاب از راه سوء استفاده از قوانین از جمله قانون اساسی دست به تشویش اذهان عمومی می زنند و در جامعه ناامنی ایجاد می کنند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد مجلس شورای اسلامی درباره جریان های ضد انقلاب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در تشریح اقدامات قبل از وقوع اغتشاشات در برخی مناطق کشور بیان کرد: ما از یک ماه قبل جریان های ضدانقلاب را در فضای مجازی رصد می کردیم و متوجه شدیم تحرکاتی در این زمینه در حال فعال شدن است؛ به طور کلی هدف از این تحرکات ایجاد جریان معارض با انقلاب بود که عاملان این اتفاقات سعی می کردند بنا بر شرایط موجود که همه راهها را تجربه کرده است حرفهایش را از مجرای قانون اساسی و وسایر قوانین بزنند.

وی اضافه کرد: یک سری از این نفوذی ها و سرویس های جاسوسی که دستگیر می شوند فوق العاده بر قوانین ما تسلط و تبحر دارند؛ مثل جیسون رضاییان که این فرد به قدری به تیم های خود آموزش داده بود که تمام توصیه هایش حول محور این موضوع بود که مبتنی بر قانون عمل کنند و درنهایت به این نتیجه رسیدند که می شود از راه سوء استفاده از قوانین از جمله قانون اساسی دست به تشویش اذهان عمومی بزنند و ناامنی ایجاد کنند.

کریمی قدوسی با اشاره به تحرکات و لفاظی هایی که رسانه های معاند در تقارن با روز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان می کنند گفت: ما در 22 بهمن می بینیم که یک سری شبکه های ضدانقلاب شامل افردی چون نسرین ستوده، شیرین عبادی، نرگس محمدی، پیام اخوان، جعفر پناهی، محسن سازگارا و تعدادی از افراد جریان ضدانقلاب که لندن نشین هستند؛ تشکیل دادند و در این قضایا بیانیه ای دروغین بیرون می آید که می گوید هموطنان عزیز حدود ۴دهه است که از تاسیس جمهوری اسلامی می گذرد؛ حکومتی که سودای اسلامی کردن کشور را داشته است درواقع برای جمهوریت آن جایی باقی نگذاشته است.

وی در ادامه افزود: همه آنهایی که این شبکه ضد انقلاب را هدایت می کنند درخواست دارند که بیایید در رفراندومی مبتنی بر قانون،فرآیند تشخیص و تعیین نوع حکومت ایران را زیر نظر سازمان ملل را برگزار کنید؛ و ما از سویی دیگر می بینیم در روز 22 بهمن در میدان آزادی این موضوع از سوی رئیس جمهور که یک شخصیت قانونی و رسمی مطرح می شود و من معتقدم امروز موضوعی که مورد اختلاف نظر و سرنوشت ساز برای کشور باشد به بحث رفراندوم ارجاع داده شود، وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با انتقاد از سخنرانی روحانی در خصوص تغییر سبک زندگی اظهار داشت: رییس جمهوری خواسته یا ناخواسته با موضعی که در سخنرانی خود عنوان کرده است بنا را بر این گمارده که می خواهد سبک زندگی مردم را عوض کنند و این به این معنا که سبک زندگی اسلامی-ایرانی را بگیرند و سبک زندگی اسلامی-غربی را حاکم کنند و سلطنت را برگردانند یا اصول انقلاب را به رفراندوم بگذارند که این هدف همان موضوع استکباری است.

کریمی قدوسی در ادامه با تاکید براینکه رئیس جمهور تلویحا یک رکن قانون اساسی که به مردم سالاری دینی برمی گردد را زیر سوال برده است بیان کرد: این موضوع از سوی رییس جمهوری به مثابه این است که اگر فردی فوت کند و یک مومن شهادت دهد که آن فرد آدم خوبی بوده اگر آدم خوبی هم نباشد خداوند آن فرد را می آمرزد که چنین روایتی هم وجود دارد و درست است اما این موضوع تنها در مسائل فردی صدق می کند اما آیا در مسائل حکومتی هم این امر صدق می کند؟

وی تاکید کرد: به نظر من شورای نگهبان در این چند دوره موضوعات را خیلی سخت نگرفته و با مماشات بنا را بر تایید صلاحیت آنان گذاشته والا بسیاری از این آقایان نمی توانستند از فیلتر های اولیه نیز رد شوند و به نظر می رسد تمامی این صحبت ها برای انتخابات آینده گفته می شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با انتقاد دیگر خود در خصوص صحبت های اخیر رییس جمهوری در جمع راهپیمایان 22 بهمن تصریح کرد: متاسفانه ما دیدیم در موضوعات مطرح شده از سوی رئیس جمهور مطلبی عنوان شد که هدف آن نامگذاری سال آینده بود که به نظر من اینکه بر روی سال 1397 نام گذاشتند این موضوع هم از شئونات ایشان نیست؛چرا که براساس سیاست های کلی نامگذاری سال از سوی رهبری است چرا که ایشان با بصیرت خود شعار سال را عنوان می کنند و ما دیدیم که در چند سال اخیر همه این نامگذاری ها بحث اقتصادی بوداما ما در سخنان رییس جمهوری دیدیم که وی سال 97 را سال نشاط در دانشگاه ها، ورزشگاه ها، کف خیابان ها و ... بیان کردند که به نظر من این نشاط به معنی فراخوان به امر کشف حجاب است.

وی با تاکید براینکه شبکه های ضدانقلاب با هر حربه ای موضوع کشف حجاب را برجسته می کنند بیان کرد: متاسفانه در این موضوع برخی از نمایندگان ما نیز مسائلی را در این زمینه مطرح کردند و این تفکرات یقینا انقلابی نیست از سویی نظام جمهوریت و اسلامیت خواسته خود مردم بوده و هست و مردم صاحب اصلی این نظام هستند ضمن اینکه مردم هرگز در مقابل یکدیگر نبودند و این جریان های سیاسی هستند که مردم را در مقابل یکدیگر قرار می دهند.

کریمی قدوسی در ادامه افزود: واقعا مردم دو قطبی نیستند؛ مردم با یکدیگر اختلاف سلیقه دارند ولی یقه یکدیگر را نمی گیرند؛ما و مسئولین هستیم که مشکل داریم؛ بعد متاسفانه در روز 22 بهمن از رییس جمهور می شنویم که میگویند بیایید کینه ها را رها کنید.

وی در تشریح سخنان پایانی رئیس جمهور اظهار کرد: در ده دقیقه سخنرانی پایانی رئیس جمهور مسئله مهم این بود که آقای روحانی برای بعضی از ایده هایی که مطابق با اصول هم نیست خیلی از مبانی اجرایی کشور را به گروگان گرفته است مانند همان کاری که آقای احمدی نژاد انجام داد.

کریمی قدوسی اضافه کرد: احمدی نژاد در سالهای آخر خود اقتصاد را به گروگان گرفت؛ بازار و ارز را رها کرد که تایید مشایی را از نظام بگیرد؛ آقای روحانی هم در این دوره دوم امنیت را در درجه اول به گروگان گرفت یعنی نوعی پیغام می دهد که جامعه آماده شورش است.

وی در ادامه تشریح خود اذعان کرد:متاسفانه رییس جمهور در برابر مسائل هنجار شکنی که رهبری موکدا بیان داشتند مردم مشکل اقتصادی دارند دیدیم که بیان آقای روحانی خلاف فرمایش رهبری بود و گفتند نه مردم مشکل دیگری دارند ،مردم می خواهند سبک زندگی را عوض کنند.

نماینده مردم مشهد در پایان تاکیدکرد: متاسفانه این فضا، فضایی است که ایشان ایجاد کردند و ما امیدواریم نگاه آقای روحانی به بسیاری از مسایل واقع بینانه و در راستای انقلاب باشد.

304

کد خبر: 907096

وب گردی

وب گردی