احداث فرودگاه برای خروج منطقه آزاد ارس از بن‌بست

استاندار آذربایجان‌شرقی احداث فرودگاه برای خروج منطقه آزاد ارس از بن‌بست را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش در آئین تودیع و معارفه مدیر عامل منطقه آزاد ارس با بیان این‌که جلفا در گذشته شهر ترانزیتی بوده است، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم نظیر فرودگاه و راه‌آهن باید با هدف صادرات محصولات تولیدی در منطقه آزاد ارس احداث شود.

وی با اشاره به رابطه‌ی خوب جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه، افزود: فعالان اقتصادی مستقر در منطقه آزاد ارس باید بازار کشور روسیه را مورد هدف قرار دهند، به طوری‌که روسیه سالانه ۵۰ میلیارد دلار واردات مواد غذایی و چهار میلیارد دلار واردات مواد لبنی دارد که فرصت خوبی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ایجاد مناطق آزاد را نوعی ابزار برای توسعه‌ی مناطق توسعه نیافته دانست و گفت: در طول ۲۰ سال گذشته مناطق آزاد دستاوردهای خوبی داشته‌اند، البته در سطح دنیا مناطق آزاد با سرعت و شتاب بیشتری توسعه می‌یابند.

وی با اشاره به سابقه آشنایی با مدیرعامل سابق منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: زمانی که در استان آذربایجان‌غربی معاون‌ استاندار بودم با آقای عرب باغی آشنا شدم، سپس در تراکتورسازی زیر نظر او کار کردم که از نزدیک شاهد دستاوردهای بی‌نظیرش در این کارخانه بودم. جا دارد از زحمات آقای عرب‌باغی در منطقه آزاد ارس قدردانی کنم.

خدابخش هم‌چنین مدیرعامل جدید سازمان آزاد ارس را چهره‌ی ملی دانست و اظهار امیدواری کرد شتاب توسعه‌ی منطقه آزاد ارس با مدیریت آقای «نریمان» افزایش یابد.

901/900

کد خبر: 907115

وب گردی

وب گردی