دانشگاه  پایگاه حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است /  دانشگاه تمدن ساز دانشگاه مسئله محور است

اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه رئیس بسیج اساتید این دانشگاه، با حضور دکتر ولایتی و سردار غیب پرور صبح امروز در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد که در مجتمع، ولی عصر(عج) دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد، گفت: ما خودمان را مستغنی نمی دانیم و همیشه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی دست ما سوی شما اساتید بسیجی دراز است تا بتوانیم این امانت را به حضرت ولی عصر برسانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تدبیر و درایت دکتر ولایتی، فرهنگ و انسان‌سازی را مهمترین دستورکار قرار داده‌ایم و حرکت به سمت شاگردپروری و انسان‌سازی را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی (ره) که دانشگاه را مرکز سعادت و مقابل شقاوت یک ملت می‌دانستند، گفت: امام راحل فرمودند دانشگاه غیراسلامی یک ملت را به عقب می زند، از منظر امام دانشگاه یک دستگاه انسان سازی است، یک پایگاه حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها از مهمترین عناصر تاثیرگذاری و ستون برپادارنده هر تمدنی هستند، افزود: نقش فرهنگ سازی و تمدن سازی نوین نقش برجسته ای برای دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: دانشگاه علاوه بر تولید فناوری، باید تحول فرهنگی را نیز مدیریت کند و این بر دوش شما عزیزان است، نقش محتواسازی که برعهده اساتید است، نقش شما را بسیار پر رنگ‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بسیج مستضعفین به درایت امام راحل تشکیل و با هدایت‌های مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه می‌دهد، گفت: انسان به خود می‌بالد و احساس غرور می‌کند که بسیج توانسته دشمن را پست و حقیر کند.

دکتر رهبر به مولفه‌های دانشگاه تمدن‌ساز اشاره کرد و گفت: دانشگاه تمدن‌ساز دانشگاهی با ساختار هوشمند و خلاق است که اساتید، دانشجویان و کارکنان آن با بصیرت و خلاقند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تمدن ساز، علم را جهت می‌دهد، تصریح کرد: علم بی‌جهت ما را به اهداف خود نخواهد رساند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه تمدن ساز دانشگاه مسئله محور است و نسبت به حل مسائل جامعه دغدغه‌مند است و همیشه پاسخ‌های مناسبی برای سوالات و مشکلات جامعه دارد.

وی دانشگاه را محصول محور و نقد محور خواند و گفت: دانشگاه محصول محور است، نقد محور است و نسبت به جامعه، دولت، سیاست، اقتصاد و فرهنگ احساس مسئولیت می‌کند.

فرهاد رهبر تصریح کرد: دانشگاه تمدن ساز دانشگاهی است که از علم ثروت تولید می‌کند، دانشگاه تمدن ساز دانشگاه انسان‌ساز است‌ و علوم انسانی نقش اساسی در انسان‌سازی دارد.

وی با اشاره به اهمیت نقش علوم انسانی گفت: علوم انسانی می تواند نقش محوری در دانشگاه ایفا کند. اما متاسفانه این رشته از علوم در دانشگاه‌های ما رها شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید مولفه‌های تمدن سازی در صدر دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرد، تاکید کرد: اولویت اول ما توجه به فرهنگ و تربیت دانشجویان است که علاوه بر علم آموزی جهت دار، دانشجویان با بصیرت تربیت کند تا بتوانند برای تمدن سازی نوین به کشور کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به بیش از ۵۰ هزار استاد بسیجی در کشور اشاره کرد و گفت: باید با قطب بندی به صورت تخصصی از این ظرفیت در تمام کشور و دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.

وی افزود: این قطب های علمی اگر متناسب با مناطق مختلف تشکیل شوند و کار کنند یک دانشگاه به تمام معنا تمدن ساز و انسان‌ساز به وجود آورده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از تحقق درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایجاد تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، به اساتید این دانشگاه بستگی دارد تا بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را به سرانجام مطلوب برسانیم.

دکتر رهبر حضور در جمع اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی را انرژی بخش توصیف کرد و گفت: باور دارم که در این جمع مومن و انقلابی، تحقق شعار «ما می‌توانیم» را بیشتر میتوان احساس کرد.

کد خبر: 907165

وب گردی

وب گردی