فوت تعدادی از مردم خوزستان بر اثر وقوع گرد و غبار/تهران هم با این پدیده روبه رو خواهد شد

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی گفت: براثر وقوع گرد و غبار طی هفته های گذشته مردم استان خوزستان به بیمارستان مراجعه کرده اند که متاسفانه تعدادی فوتی هم داشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، صبح امروز چهارشنبه 25 بهمن ماه تعدادی از نمایندگان استان خوزستان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مقابل جایگاه هیئت رئیسه حضور یافته و اعتراض خود را نسبت به بی توجهی مسوولین به وضعیت استان اعلام کردند در پی اعتراض مجمع نمایندگان استان به وضعیت خوزستان جلسه امروز با هدف رسیدگی به مشکلات ایجاد شده بر اثر ریزگردها در استان خوزستان یک ساعت زودتر از زمان مقرر پایان یافت.

افزایش 57 برابری گرد و غبار در استان

هدایت الله خادمی در رابطه با تجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تجمع امروز نمایندگان به دلیل بی توجهی مسوولین به رفع مشکل گرد و غبار بود زیرا با وجود این مشکل در استان و قول هایی که وزیر برای رفع این مشکل داده بودند اما متاسفانه هیچ توجهی نسبت به این موضوع نشده است.

وی با اشاره به این که در چند روز گذشته گرد و غبار در سطح استان 57 برابر شده است، تصریح کرد: طی وقوع این پدیده تمام فرودگاه ها، مدارس و صنایع تعطیل شده و حتی با ماندن مردم در خانه هایشان اما باز هم امکان تنفس نداشتند.

فوت تعدادی از مردم خوزستان بر اثر وقوع گرد و غبار

نماینده مردم ایذه با بیان این که در پی وقوع پدیده گرد و غبار عده ای به بیمارستان مراجعه کرده اند، بیان داشت: متاسفانه تعدادی فوتی بر اثر گرد و غبار در سطح استان داشتیم.

خادمی ادامه داد: با توجه به این نکته که چندین سال است این مشکل در سطح استان وجود دارد اما چرا به این مشکل رسیدگی نمی شود؟ حتی طی یک سال و نیم گذشته آقای رئیس جمهور مصوبه ای دادند و قرار شد وزرای نیرو و جهاد کشاورزی برای حل این موضوع فعالیت بیشتری کنند اما در عمل متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: در پی اعتراض نمایندگان استان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت با رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور، وزرا و مسوولین مربوطه با نمایندگان مجلس جلسه ای برای رفع این مشکل و همچنین اختصاص بودجه برای گرد و غبار برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسه مسوولین مربوطه گرد و غبار با مجلس در روز شنبه

وی در رابطه با زمان جلسه مجلس شورای اسلامی و دولت گفت: قرار است امروز این جلسه برگزار شود اما اگر عملی نشد روز شنبه حتما برگزار خواهد شد.

خادمی با بیان این که 150 میلیون دلار برای بودجه گرد و غبار اختصاص داده شده است، تصریح کرد: اولا این بودجه جوابگوی مشکل گرد و غبار نیست، ثانیا بودجه باید به اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برداشته شود و حتی اگر بخواهند این بودجه را برداشت و تخصیص دهند دوباره رفع این مشکل زمان خواهد برد.

نماینده مردم ایذه با بیان این که حل مشکل استان خوزستان یک عزم ملی می خواهد، گفت: در صورت حل نشدن مشکل گرد و غبار در استان خوزستان، استان های دیگر هم درگیر این موضوع خواهند شد.

تهران با گرد و غبار روبه رو خواهد شد

وی افزود: طی چند سال آینده استان تهران به جز مشکلات آلودگی هوا و ترافیک با پدیده گرد و غبار روبرو خواهد شد.

خادمی تصریح کرد: این ریزگردها ابتدا در آبادان و خرمشهر بود، سپس به شادگان، سوسنگرد، اهواز و سپس به بهبهان، ماهشهر و اندیمشک رسید و همچنین به شرق استان در مرز چهارمحال و بختیاری ورود پیدا کرده و مطمئن باشید طی چندین سال آینده این ریزدگردها به تهران می رسند و آن زمان درمانش به این سادگی ها نیست.

901/900

کد خبر: 907214

وب گردی

وب گردی