الوفاق در پی حل ریشه ای بحران بحرین است

معاون دبیر کل هیات الوفاق بحرین در هفتمین سالگرد انقلاب مردمی اعلام کرد که هیات الوفاق و در جهت مشارکت در حل ریشه ای بحران این کشور، از آمادگی کامل برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "المیادین"، حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه مخالف در این کشور در سخنرانی که به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب بحرین داشت، گفت: جنبش برای مشارکت در حل بحران موجود در کشور و همکاری‌ ملی، جامع و مورد قبول همه که به راه حلی ریشه‌ای و دائم در کشور منجر شود، آماده است.

الدیهی تاکید کرد: در سال 2011 یک مشکل سیاسی در بحرین وجود داشت و امروز در سال 2018 مشکلات سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، حقوقی، انسانی و مشکلاتی در قانون اساسی کشور وجود دارد اما چرا حاکمیت از حل جامع مشکلات خودداری می‌کند؟ چرا از گفت‌وگو با مردم خود سرباز می‌زند؟ چرا حاکمیت بحرین به فریادها و درخواست‌های مردم برای نیازهای معیشتی، سیاسی، اقتصادی، خدماتی و نیز آزادی‌هایشان بی‌توجهی می‌کند؟

الدیهی گفت: از 14 فوریه 2011 تا به امروز بیش از 48 هزار تظاهرات و اعتراض در بحرین برگزار شده و این تنها آماری است که جمعیت الوفاق ثبت کرده یعنی آمار واقعی احتمالا از این بیشتر است و علاوه بر این تعداد زیادی از شهروندان بحرینی بازداشت شده و موارد زیادی از یورش به خانه‌ها و شکنجه زندانیان وجود دارد و این لیست بسیار بلند است.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق افزود: در کشور ما انواع مختلف نقض حقوق وجود دارد که در هیچ کشور دیگری دیده نمی‌شود و احتمالا ما از نظر حجم و انواع موارد نقض حقوق بشر رکورد زده‌ایم.

وی در ادامه گفت: حاکمیت هیچ استثنائی قائل نیست، شیعه، سنی، اسلام‌گرا و لیبرال همه هدف هستند.

الدیهی افزود: وزرای دولت هیچ اطلاعی از تصمیمات مهم کشور ندارند و از روزنامه‌ها خبردار می‌شوند. آیا این حکومت می‌تواند پیشرفتی داشته باشد؟ قطعا نه، به ویژه که هیچ کس نه مردم نه نمایندگان پارلمان و نه هیچ کس دیگری نمی‌تواند حکومت را مورد سوال و حسابرسی قرار دهد.

وی در ادامه گفت: ما به تمامی جهان و مردم و حاکمیت بحرین و نیز تمامی ناظران و کسانی که وضعیت بحرین را دنبال می‌کنند اطمینان می‌دهیم که ما در اپوزیسیون صاحب یک طرح سیاسی و ملی هستیم و در مرحله آتی با ارائه رویکردهایمان در طرح سیاسی از آن خواهیم گفت.

الدیهی در ادامه رژیم آل خلیفه را متهم کرد که می‌خواهد چهره‌های دیگری را به جای چهره‌های برجسته اپوزیسیون مانند شیخ علی سلمان، ابراهیم شریف، نبیل رجب، و دیگران معرفی کرده و آنها را به محافل و فعالیت‌های سیاسی وارد کند و آنها را به عنوان جایگزین به شهروندان بحرینی تحمیل کند.

کد خبر: 907218

وب گردی

وب گردی