تخفیف 50 درصدی شهریه در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و واحد ارومیه گفت: در حال حاضر برای بعضی از رشته ها تخفیف هایی را تا حد پنجاه درصد مطابق با بخشنامه سازمان مرکزی مجوز داده شده است که این رشته ها واحد به واحد فرق دارد.

دکتر محمود پوریوسف در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره مشکلات کاهش تعداد دانشجو در واحدهای دانشگاهی گفت: واحدهای استان آذربایجان غربی با کاهش 26 درصدی دانشجو روبه رو هستند و غیر از یک واحد کوچک به دلیل اینکه کارمند و اعضای هیات علمی کمی دارند اکثرا ضررده هستند.

وی افزود: واحدها علیرغم اینکه ضررده هستند و با مشکلات زیادی روبرو هستند حقوقشان را پرداخت می کنند و گاهی در واحد سما هم این مشکلات را داریم و به خاطر بدهی که به بانک دارند درحال حاضر سعی در مدیریت مالی برای پرداخت حقوق کارکنان و اساتید را دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و واحد ارومیه درباره برنامه های غیر شهریه ای در این واحدها تصریح کرد: در حال حاضر سعی در افزایش سرمایه گذاری و کسب درآمدهای غیرشهریه ای داریم و برنامه های متعددی در این زمینه داریم و درحال رایزنی با سرمایه گذارها و ارگان های مختلف و افرادی که توان مالی بالایی دارند هستیم.

پوریوسف خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای بعضی از رشته هایی که دانشجو کم دارند تخفیف هایی را تا حد پنجاه درصد مطابق با بخشنامه سازمان مرکزی مجوز داده شده است که این رشته ها واحد به واحد فرق دارد مثلا در جنوب استان در رشته کشاورزی، در بعضی رشته های علوم انسانی و بعضی رشته های فنی مهندسی با مشکل بیشتری در کمبود دانشجو مواجه هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکل کمبود دانشجو در بعضی واحدهای دانشگاه آزاد فقط برای آذربایجان غربی نیست این معضلی در سطح کشور است و دلیل اساسی اش هم فقط مسئله کاهش دانشجو نیست، شاید رقابت ناسالم با بعضی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی باشد که گاهی در بعضی موسسات بدون وجود هیات علمی و نبود امکانات کافی مجوز بسیاری از رشته ها داده می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و واحد ارومیه در پایان گفت: در حال حاضر مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در تلاش برای رفع این مشکلات و نواقص هستند و قطعا اگر این موانع از بین رود و تعادل برقرار شود توانایی های دانشگاه آزاد اسلامی بالاتر و فراتر از اکثر دانشگاه های کشور خواهد شد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 907223

وب گردی

وب گردی