طرح شهاب، یک طرح فرایندی است

کارشناس تعلیم و تربیت گفت: طرح شهاب، یک طرح فرایندی است و حتماً دارای نقاط ضعفی است که باید به نقص‌های موجود پرداخته شود، اما تنها روش برای شناسایی دانش‌آموزان مستعد نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس عزت‌الله فولادی کارشناس تعلیم و تربیت در خصوص «حذف آزمون ورودی دوره هفتم مدارس تیزهوشان»، اظهار داشت: در حوزه تعلیم و تربیت نمی‌توان از یک روش کاملاً درست و مطلق صحبت کرد، اما براساس تجارب و پژوهش‌های انجام شده و ویژگی‌های رشدی و شخصی دانش‌آموزان، این موضوع قابل دفاع است.

وی ادامه داد: این تصمیم می‌تواند مسیر تعلیم و تربیت را به نوعی اصلاح کند؛ ضمن اینکه برای برگشت به رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان، روش‌های قبلی استرس زیادی به دانش‌آموز وارد می‌کرد و والدین را به شدت تحت‌تأثیر خود قرار می‌داد.

کارشناس تعلیم و تربیت یادآور شد: مؤسساتی که تا حدودی مرجعیت علمی بر آنها حاکم نبود، در چنین شرایطی منافع شخصی خود را دنبال می‌کردند و میدانی به وجود آمده بود که استرس بیشتری را به دانش‌آموزان تحمیل می‌کرد.

فولادی در خصوص «اجرای طرح شهاب»، گفت: عادی‌سازی از دهه 1970 در دنیا مطرح شده است و بحث تفکیک و جدا کردن دانش‌آموزان قابل دفاع نیست، بلکه روش‌های متعددی برای غنی‌سازی وجود دارد.

وی بیان داشت: طرح شهاب، طرح فرایندی است و حتماً دارای نقاط ضعفی است و باید به نقص‌های موجود پرداخته شود، اما در کل، به دلیل اینکه دانش‌آموز از بستر مدرسه جدا نمی‌شود، قابل دفاع است اما تنها روش برای شناسایی دانش‌آموزان مستعد نیست.

کارشناس تعلیم و تربیت در خصوص «حضور پُررنگ مدارس غیردولتی در شرایطی که آزمون‌های مدارس تیزهوشان حذف شده است»، عنوان کرد: مدارس غیردولتی یک فرصت است و فکر می‌کنم اگر به رقابت‌پذیری در آموزش و پرورش توجه کنیم و بر اساس استاندارد و به سمت استانداردسازی در حوزه آموزش و پرورش حرکت کنیم، فرصت خوبی است تا مدارس غیردولتی مبتنی بر استانداردها، شرایطی فراهم کنند تا گروهی از دانش‌آموزان نیز از این مدارس استفاده کنند.
706

کد خبر: 907236

وب گردی

وب گردی