پیگیری دولت برای تامین نیاز بازار تخم مرغ/ شب عید مشکل میوه نداریم

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مشکل میوه شب عید نداریم، گفت: بخش عمده ای از میوه مورد نیاز بازار منتقل شده و بخش دیگر نیز در استان ها در حال انتقال است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ذخیره میوه کشور در آستانه عید نوروز گفت: درباره میوه شب عید هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، بخش عمده ای از میوه موردنیاز منتقل و بخش دیگر آن نیز در استان ها درحال انتقال است.

او درباره آنفلوانزای پرندگان گفت: متاسفانه مشکلی که چند ماه قبل برای پرندگان تخم گذار به وجود آمد، مشکل جدی بود که به تولیدکنندگان تخم مرغ آسیب جدی رساند اما دولت به طور جدی پیگیر مسئله تامین نیاز بازار است، زیرا به دلیل عرضه کم تخم مرغ در این بازه زمانی، قیمت ها تا اندازه ای تند شد اما با تسهیلات دولت نسبت به واردات تخم مرغ اقدام کردیم و این روند را ادامه خواهیم داد تا مشکل حل شود.

حجتی با اشاره به شیوع آنفلوانزای جدید پرندگان که حدود دو تا سه هفته قبل به وجود آمده است، افزود: حدود دو تا سه هفته قبل پرندگان مهاجری که در تالار بین المللی بوجار در حال تردد بودند به دلیل نوعی از آنفلوانزای پرندگان تلف شدند که بعد از تست های مختلف مشخص شد این نوع از بیماری پرندگان جدید است که متاسفانه قابل انتقال به انسان نیز است و یک مورد آن در خلیج فارس مشاهده شده است.

وزیر جهاد گفت: کارهای سم پاشی و ایمن سازی انجام شده و استانداران مختلف به خصوص در استان های شمالی به طور آماده باش هستند تا از موارد احتمالی جلوگیری کرده و در عین حال نسبت به توسعه بیماری نیز اقدام کنند.

او تصریح کرد: توصیه می کنم در شمال کشور به خصوص کسانی که در معرض پرندگان مهاجر هستند، از نزدیکی به این پرندگان خودداری کرده تا آسیبی به آنها نرسد.

حجتی افزود: به هر حال ما تلاش می کنیم بر آنچه از قبل بوده و در دو سه هفته اخیر به وجود آمده است، فائق آییم.

401

کد خبر: 907291

وب گردی

وب گردی