برخورد با دلالان ارزی در تهران /دستگیری سرکردگان و عاملان تورم نرخ ارز

رئیس پلیس پایتخت گفت : اگر کاری را شروع کنیم نیمه کاره رها نمی کنیم.

اکرم جدیدی ممتاز - ایسکانیوز، رئیس پلیس پایتخت در نشست خبری از دستگیری عاملان تورم ارز خبر داد.

سردار رحیمی گقت : در روزهای اخیر ارز بازار خوبی نداشت و روند رو به رشد و نا متعارف آن باعث شد نیروی انتظامی و قوه قضائیه بنا به درخواست بانک مرکزی به این مسئله ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه با رصدمیدانی و جمع آوری اطلاعات، دلالان ارز را دستگیر کردیم گفت: جمع آوری اطلاعات مدتهاست انجام شده است و صبح امروز اداره آگاهی با همکاری سایر ارگانها طی عملیات غافلگیرانه ۲۰۰ نفر از دلالان و سرکردگان تورم ارز را در 10 دقیقه با انجام عملیات حساب شده دستگیر کرد.

سردار رحیمی ادامه داد: بالغ بر 500000 انواع ارز از این افراد کشف و ضبط شد و تا این لحظه 10 صرافی غیر مجاز که در این بی نظمی نقش و سهم داشتند پلمب شد و به 16 واحد صرافی دیگر تذکر داده شدو بعد از این عملیات نیز همکاران در آگاهی در محل تجمع اصلی آنها مستقر می شوند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: تعزیرات حکومتی و دادسرای اقتصادی در کنار پلیس با دلالان ارز برخورد می کنند با توجه به اینکه در دقایق اولیه عملیات قیمت ارز پایین رفت ما امیدواریم وضعیت مناسبی را برای ارز ایجاد کنیم.

اگر کاری را شروع کنیم نیمه کاره رها نمی کنیم

سردار رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه افراد سود جو با استفاده از کارت ملی دیگران اقدام به خرید می کنند و شما برای این کار چه اقدامی انجام می دهید گفت: اداره 28 آگاهی و اداره ویژه جرائم اقتصادی روی این تخلفات ارزی بررسی و با آن برخورد می کنند و بعد از عملیات صبح امروز بطور دائمی مقرهای اصلی این دلالان در سبزه میدان،خیابان منوچهری و پاساژ افشار نظارت می شود .

رئیس پلیس تهران ادامه داد: این دلالان بعد از ظهرها جمع می شدند و با شیوه های خرید ارز به نرخ بالاتر برای روز بعد، باعث تورم نرخ ارز بصورت عمدی میشدند و امروز این دلالان حتی اگر ارز همراه نداشتند با توجه به رصد های قبل از عملیات و ادله دستگیر شدند.

وی افزود : اینها افرادی هستند که نظام اقتصادی کشور را مختل کردند و حتی اگر پاتوق هایشان را عوض کنند با همکاری پلیس فتا با آنها برخورد می کنیم.

705

کد خبر: 907303

وب گردی

وب گردی