ظرفیت بالای استارتاپ‌ها برای تحول ساختار آموزش

به اعتقاد معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال حوزه آموزش می‌تواند نوآوری و خلاقیت را از مراحل پایه در ساختار آموزش رسوخ دهد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران با بیان این‌که شهر تهران به عنوان یک شهر نوآور و خلاق دارای ظرفیت‌های بالقوه تحول آفرینی است، افزود: زمینه‌ها و ظرفیت‌های علمی کلان‌شهر تهران با جمعیت میلیونی جوان می‌تواند در تغییر جهت‌گیری و شیوه‌های آموزش نقشی مهم ایفا کند.

ستاری، با اشاره به نقش استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آموزش در تحقق اقتصاد دانش‎بنیان گفت: استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و خلاقی که در حوزه آموزش فعال هستند، می‌توانند با تحول ساختار پیشین در آموزش پایه و ورود نوآوری و پویایی به این عرصه، راه را برای حرکت آموزش پایه به سوی اقتصاد دانش‌بنیان محقق کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی به عرصه نوآوری آموزشی گفت: آموزش از حوزه‌های مهم و راهبردی است که دولت صرفاً می‌تواند با حمایت و راهبری نقش خود را ایفا کند و باید مسیر ورود بخش خصوصی به این عرصه هموار شود.

یاغ کتاب تهران مجموعه‌ای فرهنگی و آموزشی در ابعاد ۱۱۰ هزار متر مربع، شامل چهار بخش اصلی بهارستان (کودک و نوجوان)، خیالستان (فناوری‌های دیجیتال)، نگارستان (سالن‌های سینما) و سروستان (عمومی و بزرگسال) است و در دوطبقه برای آشناسازی جامعه جوان و نوجوان با نوآوری و موضوعات علمی فعالیت می‌کند.

ستاری همراه با سید مجید حسینی مدیرعامل مؤسسه نشر شهر و مدیر باغ کتاب، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی از بخش‌های گوناگون این مجموعه فرهنگی دیدن کردند.

کد خبر: 907331

وب گردی

وب گردی