مسکو کشته شدن صدها سرباز روس توسط حملات آمریکا را رد کرد

روسیه با قاطعیت گزارش های رسانه های غربی مبنی بر کشته شدن صدها سرباز خود توسط ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیوم"، وزارت خارجه روسیه نیز امروز (چهارشنبه) گزارش‌ها در زمینه کشته شدن صدها روس در نتیجه حملات ائتلاف در نزدیکی دیرالزور را رد کرد.

از سوی دیگر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت که مسکو به واشنگتن ابلاغ کرده که روس‌ها در منطقه‌ای که مورد حمله قرار گرفت، نیستند.

شبکه سی ان ان آمریکا نیز اعلام کرد که تعدادی از روس‌ها جزو بیش از ۱۰۰ نفری بودند که در حملات آمریکا در شرق سوریه کشته شدند.

شبکه خبری بلومبرگ نیز مدعی است که حدود ۲۰۰ مبارز که بیشترشان از روس‌ها بوده‌اند در عملیات علیه پایگاه آمریکایی در دیرالزور کشته شده‌اند.

ارتش روسیه اعلام کرده بود که هیچ ارتباط یا اطلاعی از حمله به پایگاه آمریکایی نداشته است مساله‌ای که ماتیس آن را تعجب‌برانگیز دانست.

جیمز ماتیس اظهار داشت: هیچ اطلاع یا ابلاغیه‌ای در این باره از فرماندهی مرکزی یا پنتاگون مبنی بر کشته شدن شهروندان روس دریافت نکرده‌ام و ما نمی‌توانیم اطلاعاتی در این باره ارائه دهیم.

یک سخنگوی نیروهای آمریکایی اعلام کرد که نیروهای ائتلاف در تماس مداوم با همتایان روس خود قبل و بعد از حمله‌ای که ناکام ماند، بوده‌اند.

کد خبر: 907335

وب گردی

وب گردی