واکنش استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خبر بی اعتنایی نسبت به پاسخگویی درسامانه دسترسی آزاد به اطلاعات

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این خبر که این استانداری نسبت به پاسخگویی به درخواست های مردمی ثبت شده در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات بی اعتنا بوده و به هیچ یک از درخواست های مرتبط با دستگاه خود پاسخ نداده اند گفت: این سامانه هنوز در این استانداری راه اندازی نشده است و برای دسترسی به آن احتیاج به زیرساخت هایی است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، در یکی از جلسات هیأت دولت در سال 93 در رابطه با حقوق شهروندی گفته بود که "دسترسی آزاد به اطلاعات، جزو حقوق شهروندی و یک روش مبارزه با فساد است. مردم باید بدانند که دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت چه اموری را برعهده دارند، توسط چه مدیری اداره می‌شوند، چگونه می‌توانند با آنها تماس و حتی بتوانند نظرات خود، اطلاعات و انتقاداتشان را به آن دستگاه از طرق مختلف منتقل کنند.»

پس از صحبت های روحانی خبر از تصویب نهایی آیین نامه "قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" آمد که مردم از طریق این سامانه می توانند مشکلات خود را با مراجع ذیربط مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

طی اخبار به دست آمده در این باره سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نشان می دهد بیشترین درخواست های مردمی ثبت شده در این سامانه مربوط به استانداری‌های تهران، البرز و خراسان جنوبی بوده این در حالی است که استانداری‌های خوزستان، گیلان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و گلستان نسبت به پاسخگویی به درخواست های مردمی بی اعتنا بوده و به هیچ یک از درخواست های مرتبط با دستگاه خود پاسخ نداده اند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تکذیب راه اندازی سامانه دسترسی به اطلاعات در این استانداری توضیحاتی پیرامون زمان راه اندازی این سامانه ارائه داد.

محمد علی احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در توضیح این مطلب با بیان این که یک پیشخوان خدمت در استانداری وجود دارد، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این میز خدمت باید تبدیل به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات شود.

وی ادامه داد: برای تبدیل میز خدمت به سامانه احتیاج به زیرساخت هایی هست که این پیشخوان باید در قسمتی از استانداری سخت افزاری اش دیده و پس از دیده شدن بر روی سیستم نفت افزاری انجام شود که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

احمدی افزود: علاوه بر میز خدمت با پیگیری هایی که صورت گرفته است به زودی این سامانه شکل خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویرحمد در پاسخ به این سوال که تا راه اندازی سامانه مردم برای ارائه درخواست شان باید به کجا مراجعه کنند، گفت: افرادی که قصد ملاقات با مسوولین و یا اعلام مشکلاتشان را دارند می توانند به سایت استانداری مراجعه کنند.

احمدی افزود: سایت استانداری به شکلی تعریف شده است که اگر شخصی مشکلی از سوی معاونت ها، فردی، تولیدی و حتی استاندار دارند می توانند در این سایت اعلام و با مسوول مربوطه ارتباط برقرار کرده و به صورت آنلاین به مشکلشان پاسخ داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که میز خدمت استاندار قبلی هنوز فعال است، تاکید کرد: در حال حاضر این گزینه در سایت استانداری فعال و مردم می توانند از آن استفاده کنند.

901/900

کد خبر: 907359

وب گردی

وب گردی