حرف اقتصاددانان به کرسی نشست/ دلار به مرز 5000 تومان رسید

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت:  در بحبوحه تشدید تحریم های ارزی در سال ۹۱، از زبان یکی از اقتصاددان های متمایل به غرب شنیدم که در جلسه ای با همفکران خود به این نتیجه رسیده اند که اگر دولت دهم نرخ دلار را به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان برساند، شاید بتواند کشور را مدیریت کند که هم اکنون این موضوع به حقیقت پیوست.

علیرضا مقصودی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛ با اشاره به افزایش بی سابقه نرخ ازر اظهار داشت: در بحبوحه تشدید تحریم های ارزی در سال ۹۱، از زبان یکی از اقتصاددان های متمایل به غرب شنیدم که در جلسه ای با همفکران خود به این نتیجه رسیده اند که اگر دولت دهم نرخ دلار را به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان برساند، شاید بتواند کشور را مدیریت کند.

او افزود: آن روز دولت توانست نرخ دلار را تا ۲۶۰۰ تومان حفظ کند ولی باز در رسانه ها به عدم توانایی در ثابت نگه داشتن نرخ ارز متهم شد.

این کارشنان مسائل راهبردی در پایان متذکر شد: امروز نرخ دلار به ۵۰۰۰ تومان نزدیک شده است، خارج از اینکه دولت فعلی برنامه ای برای بهرمندی از این فضا برای تولید کالای داخلی برای صادرات با قیمت ارزان دارد یا نه، ولی به حرف آن روز آن برادر اقتصادخوان رسیدم که امروز با هدایت اقتصاد کشور توسط همفکرانش، دلار را به قیمت پیش بینی شده خود هدایت کرده اند.


402

کد خبر: 907378

وب گردی

وب گردی