مهدی قزلی: شهر تبریز  مهد ادبیات ترکی  ایران است

دبیر دوازدهمین جشنواره شعر فجر با بیان اینکه تبریز و آذربایجان در شعر فارسی و ترکی جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: در این دوره از جشنواره حدود 200 اثر در بخش ویژه‌ ادبیات ترکی ایران، بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به پیشینه نشر شعر ترکی در ایران گفت: قبل از انقلاب انتشار عمومی آثار ترکی ممنوع بوده و ما حالا در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی منقطی می‌دانیم مروری بر آثار تولیدشده ادبی ترکی در دهه اخیر داشته باشیم.

دبیر دوازدهمین جشنواره شعر فجر یادآور شد: تبریز و آذربایجان در شعر فارسی و ترکی جایگاه ویژه‌ای دارند و مهد ادبیات ترکی در بین کشورهای ترک زبان را باید ایران دانست. به همین دلیل در این دوره بخش ویژه‌ای به عنوان بخش ادبیات ترکی ایران خواهیم داشت که حدود ۲۰۰ اثر مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

قزلی با اشاره به اجرای برنامه شب شعر یک روز پیش از اختتامیه توضیح داد: در تاریخ پنجم اسفندماه، محفل شعر در تبریز برگزار خواهد شد که در این برنامه شاعران آذربایجانی به شعرخوانی خواهند پرداخت.

وی در خصوص مهمانان خارجی اظهار کرد: باتوجه به بخش ویژه این جشنواره، مهمانان خارجی مرتبط با ادبیات ترکی از کشورهای همجوار خواهیم داشت.

قزلی در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ برای شرکت در مراسم اختتامیه گفت: آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر یکشنبه ۶ اسفند ساعت ۱۶ در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، سال گذشته نیز اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در مشهد که پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بود، برگزار شد.

502

کد خبر: 907379

وب گردی

وب گردی