بیش از 50 هزار استاد بسیجی در کشور داریم  / دانشگاه آزاد اسلامی دارای نیروی انسانی بسیار قوی و متعهد است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: جاسوسی بیگانگان به حوزه های اقتصادی و علمی نفوذ کرده و باید مراقب این موضوع باشیم و تلاش کنیم که علم و دانش به خوشه های کسب دانش یعنی اقتصاد مقاومتی برسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در واحد تهران مرکزی برگزار شد، دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از نسبت بسیج اساتید با نوسازی علمی و معنوی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی همچون بسیج وارد تحول شده است.

وی به دو برنامه مهم در جهان که در حال اجراست اشاره کرد و گفت: یکی از آنها برنامه 2025 ایالات متحده آمریکا و دیگری برنامه 1404 جمهوری اسلامی ایران است و تمرکز این دو جریان اصلی شبکه سازی و کادرسازی نیروی انسانی است.

وی افزود: آمریکا در حوزه مبانی نظری افول دارد و تلاش می کند ایده ها و دانشمندان را از کشورهای دیگر جذب کند تا بتواند روی پای خود بایستد، اما جمهوری اسلامی ایران که در مقابل این جریان قرار دارد، در پی حفظ سرمایه انسانی خود است.

وی با بیان اینکه کاندولیزا رایس وزیر پیشین امورخارجه آمریکا به صراحت اعتراف کرد که آمریکا در اواخر دهه 80، شبکه‌سازی نخبه‌سازی ایران را راهبری می‌کرد، گفت: با علم به این موضوع، بهتر در می‌یابیم که چرا مقام معظم رهبری همواره درباره دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه ها تاکید دارند که دانشگاه ها جایگاه احزاب نیست و محل علم و ایده و تبدیل آن به محصول است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: بسیج اساتید در راستای تحولات دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج مستضعفین، تلاش می کند نظام ایده، علم و عمل را کنار هم بیاورد.

دکتر زارعی با بیان اینکه 53 هزار استاد بسیجی در کشور داریم که باید برای تمدن اسلامی آماده شویم، گفت: در حال کانون سازی تخصصی این سرمایه انسانی عظیم هستیم و بسیج اساتید در راه رسیدن به نظام دانایی و توانایی که مدنظر مقام معظم رهبری است تلاش میکند.

وی افزود: اکنون جاسوسی بیگانگان به حوزه های اقتصادی و علمی نفوذ کرده و باید مراقب این موضوع باشیم و تلاش کنیم که علم و دانش به خوشه های کسب دانش یعنی اقتصاد مقاومتی برسد.

دکتر زارعی از آمادگی بسیج اساتید برای در اختیار گذاشتن تمام توانایی‌ها در مسیر جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای نیروی انسانی بسیار قوی و متعهد است و از دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر تقاضا داریم مسیری که در دانشگاه های دولتی، علم را درگیر بروکراسی اداری کرده، در دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح کنند.

203

کد خبر: 907384

وب گردی

وب گردی