دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس از برگزاری دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با حضوردکترفرهاد رهبررییس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد و دکتر طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مجموعه دانشگاهی واحد شهر قدس خبرداد.

دکتر مهدی فتح الله در گفتگو باخبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور گفت: دومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پنج شنبه۲۶ بهمن از ساعت 9 صبح تا 12 بعدازظهر در مجموعه دانشگاهی واحد شهر قدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: آثار پس از بررسی دو ماهه ارزیابی شده و در داوری هر اثر حداقل دو داور تخصصی اظهار نظر کرده اند و این فرایند به مرحله ای رسیده است که تحت عنوان جشنواره باید از منتخبین قدردانی و معرفی شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس تصریح کرد: این جشنواره به ایجاد یک نوع جریان سازی برای توسعه حرکتهای فرهنگی، علمی و تخصصی، درسراسر کشور کمک می کند که به این ترتیب در ابعاد مختلف و حوزه های مختلفی یک مسابقه ای را ترتیب داده ایم که دانشجویان مهارت های خودشان را به آزمون بگذارند.

وی ادامه داد: درحوزه نشر و چاپ آثار علمی و فرهنگی از ابعاد مختلفی این مسابقه را برگزار کردیم و 11 نفر داور تخصصی نزدیک به 3397 اثری که در سال 96 به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است را بررسی کردند که از این تعداد 2435 اثر موفق شدند به فرایند جشنواره راه پیدا کنند.

دکتر مهدی فتح الله در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته که اولین دوره جشنواره نشریات دانشجویی بود و هم در سال جاری استقبال خوبی را از جشنواره داشتیم و در 3 بخش اساسی که شامل نشریات، آثار برتر و مقالات ویژه بود متقاضیان زیادی در این جشنواره حضور پیدا کردند.

وی یاد آور شد: سال 95 از کل آثار دریافتی که تعدادش 2450 مورد بوده است به 3397 مورد رسیدیم که رشد حدودا 40 درصدی را نشان می دهد ودر حوزه محتوای اثاری که توانستند به فرایند ارزیابی داوران راه پیدا کنند سال قبل که اولین دوره بود 1830 اثر به فرایند داوری راه پیدا کرده بودند که امسال این عدد به 2435 اثر رسید که نشان می دهد در حوزه کیفی هم آثاری که توانستند به مرحله داوری راه پیدا کنند رشد 35 درصدی داشته اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس متذکر شد: کارهای دریافتی را در سه بخش نشریات، آثار برتر و مقالات ویژه، داوران تخصصی از ابعاد مختلفی مورد ارزیابی و بررسی قرار داده اند و یک بخشی از آن ابعاد فنی و تخصصی نشریه ای است که ویژگی های استاندارد یک نشریه را داشته باشد مثل طرح روی جلد، کیفیت و چاپ که توسط متخصصین مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته و طبیعتا یک بخش مهم تر آن ارزیابی محتوایی آثار دریافتی است که مورد ارزیابی محتوایی و کیفی قرار گرفته اند.

دکتر مهدی فتح الله در پایان گفت: در روز پنج شنبه 26 بهمن ماه در پایان جشنواره از منتخبین این حوزه که 140 نفر هستند با اهدای جوایزی چون کارت هدیه، لوح وتندیس، بسته های کوچک فرهنگی در حضور مقامات ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر خواهد شد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 907405

وب گردی

وب گردی