دکتر ولایتی: بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در حاشیه دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر انجام مذاکرات موشکی با کشورهای اروپایی اظهار داشت: بحث موشکی ایران و تکامل آن ربطی به بیگانگان ندارد.

وی افزود: میهمانان اروپایی در این دیدار درباره مسائل موشکی نیز سوال کردند و بنده در جواب گفتم که موشک وسیله ای دفاعی است و هر کشوری متناسب با شرایط و اقتضائات خود امکانات دفاعی خود را انتخاب می کند

ولایتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالح ملی در رابطه با ساخت موشک و تکامل یافتن این موشک ها که دفاع از امنیت ملی است عقب نشینی نخواهد کرد؛ این که بیگانگان به ما دیکته کنند که چه کاری انجام دهیم قطعا زیر بار نخواهیم رفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه درباره جزئیات دیدار خود با مک آلیستر اذعان داشت: در جلسه ای که با کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا داشتیم، گفتگوهایی درباره روابط ایران و اروپا مطرح شد.

ولایتی تصریح کرد: سوالاتی درباره منطقه و موضع جمهوری اسلامی ایران درباره سوریه، یمن، عراق و علت کمک ما به این کشورها مطرح شد.

وی افزود: اروپایی ها مشتاق به توسعه روابط با ایران هستند. با توجه به اینکه سمت اجرایی ندارند و به راحتی حرف می زنند، اعلام کردند تنها کشوری که امید دارند بتواند بعنوان محور آرامش این منطقه، از فروپاشی کشورها جلوگیری کند ایران است.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل خاطر نشان کرد: آنها صراحتا گفتند امیدشان برای برقراری صلح و امنیت ایران است و لیبی را به عنوان نمونه بد مثال زدند که چطور دخالت های برخی کشورها اروپایی و عربی باعث از هم پاشیدگی لیبی شد؛ لذا ما اجازه نمی دهیم سایر کشورهای دوست ما به این سرنوشت گرفتار شوند.

302

کد خبر: 907421

وب گردی

وب گردی