سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایرکشور برگزار می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت : سومین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر کشور با شعار «مناطق روستایی و عشایری ، کانون تولید و ارزش آفرینی» ، به مدت چهار روز از 15 لغایت 18 اسفندماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.



به گزارش ایسکانیوز، باقر کرد امروز،چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه ضمن تأکید بر حضور فعال و پررنگ استان افزود : با توجه به کسب رتبه برتر استان سیستان و بلوچستان در دومین دوره نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر در سال گذشته ، انتظار می رود با همکاری دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان این توفیق در سالجاری مجدد تکرار شود.
وی این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای معرفی فرهنگ ، هنر و آداب و رسوم استان دانست که باید دستگاههای اجرایی مرتبط در این زمینه تلاش کنند .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار داشت: در گذشته فعالیتهایی همچون برگزاری هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان به صورت پراکنده انجام شده اما برگزاری این نمایشگاه به صورت متمرکز و گردهمایی همه استانها ، شرایط بسیار ایده آلی برای معرفی توانمندیهای کشاورزی ، صنعتی ، معدن ، گردشگری ، صنایع دستی و بوم گردی در سطح ملی است .

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری نیز در این جلسه از تشکیل کمیته های مختلف برای برگزاری این نمایشگاه خبر داد و افزود: امسال تیمی متشکل از 330 نفر از استان در بخشهای مختلف در این نمایشگاه حضور خواهند یافت .
آرش جمالزهی افزود : سالن شماره هفت نمایشگاه با 23 غرفه در اختیار استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که 19 شهرستان استان در قالب 19 غرفه پتانسیل های خود را به نمایش خواهند گذاشت .
وی تصریح کرد: همچنین غرفه معرفی قابلیت ها و توانمندیهای سرمایه گذاری استان و 2 خانه نمادین ، یکی از سیستان و دیگری از بلوچستان در سالن جداگانه برپا خواهد شد.
جمالزهی ، اعزام 10 گروه موسیقی محلی برای اجرای موسیقی زنده را از دیگر برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد.
وی افزود : این نمایشگاه دارای بخشهای مختلفی از جمله نمایشگاه محصولات توانمندیهای استانی و شهرستانی ، روستای نمادین ، ایل نمادین و چادرهای عشایری ، نمایشگاه نوآوری و ایده های ملی ، بخش بین المللی ، کارگاههای آموزشی ، نمایشگاه عکس و سالن پخش فیلم و مراسم های آیینی و بازیهای بومی و محلی خواهد بود .

900

کد خبر: 907426

وب گردی

وب گردی