افتتاح پنجمین اتوبوس دیابت کشور در مشهد

پنجمین اتوبوس دیابت در کشور امروز در مشهدافتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهدامروز در مراسم افتتاح این اتوبوس گفت: با تدوین برنامه جامع در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد نگاه و توجه به سلامت شهروندان به عنوان یکی از مسائل مهم‌ترین مسائل در شهر تبدیل شده است.

خلیل‌الله کاظمی افزود: در این راستا یکی از کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر مشهد به نام خدمات، محیط زیست، سلامت و بهداشت نامگذاری شده است تا بتوان با هدفگذاری اقدامات منسجم‌تر و مطلوب‌تری را برای سلامت شهروندان انجام داد.

او گفت: متاسفانه بیماری دیابت که بیماری خاموش محسوب می‌شود در بین شهروندان افزایش پیدا کرده است به همین سبب شهرداری مشهد با اجرای طرح اتوبوس دیابت برای آشنایی بیشتر شهروندان با این بیماری تلاش میکند.

کاظمی گفت: اولین اتوبوس دیابت مشهد با همکاری شهرداری، کلینیک تخصصی دیابت مشهد و شرکت نوونوردیسک پارس به منظور آگاه‌سازی و ارائه مشاوره به شهروندان در خصوص ابن بیماری راه‌اندازی شده است.

او افزود: این اتوبوس با حرکت در سطح شهر و استقرار در بوستان‌ها، میادین و همچنین مکان‌های تجمع شهروندان ،ضمن ارائه مشاوره به شهروندان ، تست قند خون رایگان نیز انجام می‌دهد.

از هر 12 نفر در جهان یک نفر مبتلا به بیماری دیابت است که 50 درصد افراد مبتلا نیز از بیماری خود خبر ندارند.

پیش از این اتوبوس دیابت در شهرهای تهران، یزد، کرمان و کرمانشاه راه اندازی شده بود.

900

کد خبر: 907437

وب گردی

وب گردی