اولویت برنامه ای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان شمالی چیست؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه پیشگیری از سرمازدگی بهاره محصولات کشاورزی باید در اولویت برنامه ای این شورا قرار گیرد گفت: پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی خراسان شمالی نیازمند 860 میلیون اعتبار است.

به گزارش ایسکانیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مهم ترین حوادث استان را خشکسالی ، سرمازدگی ، یخبندان ، طوفان و گرد و غبار و ریزگردها ، سیل ، زلزله ، آفات و بیماری‌های نباتی ، زمین لرزه ، آلودگی آب و محیط و حوادث جادّه‌ای دانست و افزود: با توجه به بارش های اخیر ، پیشگیری از سرمازدگی بهاره محصولات کشاورزی باید در اولویت برنامه ای این شورا قرار گیرد.
محمدحسین علی نیا با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید اقدامات موثر و قابل پیش بینی را در دستور کار قرار دهد ، افزود: 860 میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینکه نگرانی امسال روستاییان استان سرمازدگی محصولات و سیل بود ، گفت: خسارت‌های ناشی از کشاورزی در سال گذشته به طور میانگین 533 میلیارد تومان ارزیابی شد که با آموزش های لازم باید امسال از این امر پیشگیری کرد .
قربانی جم مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه در زمینه آموزش در شرایط بحران 120 ساعت برنامه تولید و پخش شد افزود: با هدف تسریع در آمادگی و اطلاع رسانی در شرایط بحران، صدا و سیما تجهیزاتی با اعتبار 400 میلیون تومان پیش بینی کرد که با مساعدت شورای بحران به زودی محقق می شود.

900

کد خبر: 907440

وب گردی

وب گردی