طراحی آل سعود برای فریب دادن اهالی قطیف

خبرگزاری سعودی در گزارشی مدعی شد قطیفی‌ها شمارش معکوس را برای آینده‌ شکوفا و نابودی تروریسم در منطقه آغاز کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری سعودی در گزارشی فریب کارانه مدعی شد قطیفی‌ها شمارش معکوس را برای آینده‌ شکوفا ونابودی تروریسم در منطقه آغاز کرده اند.

در این گزارش این خبرگزاری سعودی آمده است: «مردم منطقه‌ قطیف و بویژه شهر عوامیه پس از 12 ماه، آماده‌ استقبال از آینده‌ روشن و شکوفا برای منطقه با عنوان «توسعه‌ پایدار در مبارزه با تروریسم» هستند. طی سال‌های گذشته شهر عوامیه و مردم آن هزینه‌های اندیشه‌ گمراهی را پرداخت کرده‌اند که تلاش می‌کرده امنیت کشور را با چالش جدی روبرو کند، و برخی جوانان این شهر از اندیشه‌های افراطی متأثر شده و از سوی دشمنان خارجی عربستان سعودی مدیریت می‌شدند.دولت خادم حرمین شریفین به وعده‌هایی که به مردم قطیف داده عمل نموده و کوشیده است این شهر را پایگاهی متمدنانه بسازد و پروژه‌ای مدرن و نوین در وسط شهر عوامیه راه‌اندازی نموده که خدمات لازم را به قطیفی‌ها ارائه می‌دهد، پس از اینکه لانه‌های تروریست‌ها در این شهر از بین رفت، روز گذشته شاهزاده سعود بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود امیر منطقه‌ی شرقی کشور سنگ بنای این پروژه را گذاشتند.»

در جای جای گزارش فوق تلاش برای فریب افکار عمومی به ویژه شیعیان قطیف دیده می شود. چرا که طی ماههای اخیر رژیم سعودی با تمام توان خود برای ریشه کنی شیعیان و مخالفت های آنها وارد عمل شده و در مقابل مردم اقدام به مخالفت مسالمت آمیز کرده اند.

در این گزارش در حالی به از بین بردن لانه های تروریستی در قطیف اشاره شده، که مردم این شهر طی ماه های اخیر در بدترین انواع محاصره قرار داشته اند و نتوانستند حتی از محله های خود خارج شوند.

شاهدان عینی وضعیت قطیف و به ویژه شهر العوامیه را در ماههای اخیر به شهر ارواح تشبیه کرده بودند.
به نظر می رسد این طرح، نقشه جدید محمد بن سلمان برای آرام کردن منطقه قطیف باشد که در آینده احتمال آن وجود دارد به معضلی جدی برای اجرای سیاست های وی در عربستان تبدیل شود.

کد خبر: 907446

وب گردی

وب گردی